کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نیوزیلند وضعیت اضطراری آب و هوایی اعلام خواهد کرد

6 آذر 1399 ساعت 11:49

زیست آنلاین: دولت نیوزیلند در یک اقدام نمادین برای افزایش فشار برای اقدامات اقلیمی جهت مقابله با گرمایش کره زمین، وضعیت اضطراری آب و هوایی اعلام می کند.


به گزارش زیست آنلاین، دولت نیوزیلند در یک اقدام نمادین برای افزایش فشار برای اقدامات اقلیمی جهت مقابله با گرمایش کره زمین، وضعیت اضطراری آب و هوایی اعلام می کند.

دولت این کشور به نخست وزیری آردرن، که اخیرا حزب وی مجددا برنده انتخابات پارلمانی در نیوزلند شده است، چهارشنبه آینده طرحی را برای اعلام وضعیت اضطراری ارائه می دهد.

وی گفت: ما همیشه تغییرات اقلیمی را تهدیدی بزرگ برای منطقه خود می دانیم و این چیزی است که باید فوراً در مورد آن اقدام کنیم. متأسفانه، ما در دوره گذشته نتوانستیم گزارشی درباره وضعیت اضطراری در مجلس پیش ببریم، اما اکنون قادر به این انجام کار هستیم.

ماه گذشته آردرن به قدرت بازگشت و بزرگترین پیروزی انتخاباتی حزب کارگر در نیم قرن گذشته رقم خورد. این پیروزی به نوعی پاداش وی در مقابله با ویروس کرونا بود. این پیروزی قاطع به حزب اردرن این امکان را می دهد که به تنهایی حکمرانی کند، اگرچه وی برای دوره سه ساله بعدی با حزب سبز ائتلاف کرده است. در دوره پیش، دولت آردرن با حمایت بین حزبی در پارلمان، لایحه کربن صفر را که چارچوبی برای انتشار صفر خالص تا سال 2050 تعیین می کند، تصویب کرد.

در صورت تصویب وضعیت اضطراری آب و هوا، نیوزیلند به کشورهایی مانند کانادا، فرانسه و انگلیس می پیوندد که همین مسیر را طی کرده اند تا تلاش خود را برای مقابله با تغییرات آب و هوایی متمرکز کنند.

هفته گذشته نیز قانونگذاران ژاپنی وضعیت اضطراری آب و هوایی اعلام کردند و متعهد به داشتن یک جدول زمانی مشخص برای انتشار خالص صفر شدند.

منبع: Reuters


کد مطلب: 83429

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/83429/نیوزیلند-وضعیت-اضطراری-آب-هوایی-اعلام-خواهد

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com