کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بحران آب و هوا و نشست G20

5 آذر 1399 ساعت 8:52

زیست آنلاین: بحران آب و هوا به عنوان مهمترین چالش عصر حاضر توصیف شده است. چگونگی مقابله با بحرانهای آب و هوایی و محیط زیستی آخرین موضوعی بود که در پایان نشست G20 که در آخر این هفته برگزار شد، بررسی شد.


به گزارش زیست آنلاین، در سند خروجی این نشست، رسیدگی به وضعیت های جوی و بحران های زیست محیطی، در کنار چالش های دیگری مانند یافتن راه حل برای ویروس کرونا، بازسازی اقتصاد و بهبود نابرابری های جهانی آمده است. اگرچه تعهدات اساسی جدیدی در مورد چگونگی تحقق اهداف توافقنامه پاریس، در سند نشست وجود ندارد.

اجلاس G20 یک مجمع چندجانبه است که از 19 اقتصاد بزرگ جهان و اتحادیه اروپا تشکیل شده است. این کشورها در مجموع 85 درصد از اقتصاد جهانی و سه چهارم از تجارت جهانی را تشکیل می دهند.

ریاست نشست، هر ساله بین اعضا تغییر می کند و امسال نیز به میزبانی عربستان سعودی برگزار شد که قبلاً موضع تندی نسبت به افزایش اقدامات برای مقابله با بحران آب و هوا داشته است.

اکنون همه نگاهها  به ایتالیا، رییس بعدی نشست G20 می باشد. پس از مشخص شدن میزبانی ایتالیا، نخست وزیر این کشور، جوزپه کنته، در توئیتر خود نوشت: "ایتالیا آماده است ریاست G20 را به عهده بگیرد و جامعه جهانی را به سمت بهبودی پایدار و فراگیر سوق دهد. ما با چالشهای مهم امروز مواجه خواهیم شد و مردم و سیاره را در قلب برنامه خود قرار می دهیم تا آینده ای مرفه را برای همه بسازیم. "

انگلیس نیز سال آینده نقشی اساسی در پیشبرد اقدامات اقلیمی اقتصادهای بزرگ جهان خواهد داشت. انگلیس علاوه بر میزبانی اجلاس اقلیمی آینده سازمان ملل (COP26)، ریاست G7 را نیز بر عهده خواهد داشت.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در سخنان آغازین خود در اجلاس G20 گفت: این هفته من جزئیات یک برنامه 10 ماده ای برای انقلاب صنعتی سبز در انگلستان را اعلام کردم. یک بسته قابل توجه که همزمان با تغییرات آب و هوا مقابله می کند و وضعیت اقتصاد ما را بهبود می دهد.

منبع: independent


کد مطلب: 83424

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/83424/بحران-آب-هوا-نشست-g20

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com