کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دولت های اروپایی نتوانسته اند از شهروندان خود در برابر آلودگی هوا محافظت کنند

4 آذر 1399 ساعت 8:52

زیست آنلاین: بر اساس داده های جدید، دولت ها در سراسر اروپا نتوانسته اند از شهروندان خود در برابر آلودگی هوای سمی محافظت کنند و بیشتر اروپایی ها هنوز در شهرهای خود هوای آلوده تنفس می کنند.


به گزارش زیست آنلاین، بر اساس داده های جدید، دولت ها در سراسر اروپا نتوانسته اند از شهروندان خود در برابر آلودگی هوای سمی محافظت کنند و بیشتر اروپایی ها هنوز در شهرهای خود هوای آلوده تنفس می کنند.

با وجود قوانین اتحادیه اروپا، تعهدات دولت ها و سالها فعالیت های تبلیغاتی، آلاینده های حاصل از کشاورزی، گرمایش خانگی و وسایل نقلیه، فراتر از سطح معیار هوای قابل تنفس از نظر دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی است.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط آژانس محیط زیست اروپا (EEA)، سطح ذرات ریز معلق که یکی از خطرناک ترین اشکال آلودگی هوا است، فقط در کشورهای ایرلند، ایسلند، فنلاند و استونی پایین تر کمتر از مقدار مجاز WHO بوده است.

قرار گرفتن در معرض چنین آلودگی هایی باعث ایجاد حدود 417 هزار مرگ زودرس در سراسر اروپا، از جمله کشورهای غیر عضو در اتحادیه اروپا  در سال 2018 شد.

هانس بروینینکس، مدیر اجرایی EEA گفت: داده های ما ثابت می کند که سرمایه گذاری برای بهبود کیفیت هوا، یک سرمایه گذاری برای سلامتی بیشتر همه اروپایی ها است. سیاست ها و اقداماتی که با بلند پروازی های اروپا برای صفر کردن آلودگی سازگار است، منجر به زندگی طولانی تر و سالم تر و جوامع مقاوم تر می شود. 

برخی پیشرفت هایی حاصل شده است، اما خیلی کمتر از اقدامات مورد انتظار از دولت ها است. EEA دریافت که در سال 2018، 60 هزار مرگ زودرس کمتر نسبت به سال 2009 در اثر آلودگی ذرات ریز معلق اتفاق افتاد.

EEA خاطرنشان كرد، ممكن است به دليل محدودیت های کرونایی، در سال جاری نيز کیفیت هوا بهبود پیدا کرده باشد، اما برای ارزيابی تاثيرات كامل به كارهای بيشتری نياز است.

مطالعات نشان داده است که بین آلودگی بالای هوا و افزایش آسیب ناشی از ویروس کرونا ارتباط وجود دارد که همین امر لزوم کاهش آلودگی هوا را نشان می دهد.


کد مطلب: 83418

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/83418/دولت-های-اروپایی-نتوانسته-اند-شهروندان-خود-برابر-آلودگی-هوا-محافظت-کنند

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com