کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مجلس حذف سهم عوارض آلایندگی از صندوق محیط‌زیست را بررسی می‌کند

25 آبان 1399 ساعت 14:27

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع حذف سهم عوارض آلایندگی از صندوق ملی محیط زیست را در مرکز پژوهش‌ها با دقت بررسی خواهیم کرد.


به گزارش زیست آنلاین، از سازمان حفاظت محیط زیست، علیرضا زاکانی در دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه باید برای احیاء و شناساندن ظرفیت های زیست محیطی استان قم اهتمام ویژه ای داشته باشیم، تصریح کرد: در رابطه با طرح نمایندگان مجلس مبنی بر حذف ۳۵ درصد سهم صندوق ملی محیط‌زیست از عوارض آلایندگی، این موضوع را حتما در مرکز پژوهش ها به دقت بررسی خواهیم کرد.

وی افزود: قم علاوه بر جایگاه برجسته فکری و فرهنگی در جهان اسلام، دارای ظرفیت های عظیمی در حوزه های گوناگون است که باید شناخته شده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

زاکانی بر ضرورت تأمین و تخصیص حقابه های زیست محیطی تالاب ها و رودخانه های استان قم برای مقابله با پدیده گرد و غبار تأکید کرد و گفت: کارآیی تصفیه خانه فاضلاب شهر قم مطلوب نبوده و باید بهبود یابد و از ظرفیت روان آبها و فاضلاب تصفیه شده، در جهت توسعه فضای سبز پیرامون شهر قم استفاده شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: برای کنترل و کاهش آلودگی های زیست محیطی در بخش صنعت و معدن نیز باید تدابیر لازم اندیشیده شود تا ضمن رعایت حقوق سرمایه گذاران، آسیب های جدی ناشی از این آلودگی ها در جامعه کنترل و از بروز برخی مخاطرات پیشگیری شود.

ششم مهر امسال طرح یک فوریتی اختصاص ۳۵ درصد از درآمد عوارض آلایندگی‌ها به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و عدم پرداخت آن به صندوق ملی محیط زیست از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود. 


کد مطلب: 83380

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/83380/مجلس-حذف-سهم-عوارض-آلایندگی-صندوق-محیط-زیست-بررسی-می-کند

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com