کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازار جهانی کربن برای رسیدن به اهداف پاریس باید 15 برابر رشد کند

21 آبان 1399 ساعت 8:23

زیست آنلاین: یک گروه ویژه روز گذشته گفت که بازارهای داوطلبانه اعتبار کربن جهان باید تا سال 2030، 15 برابر رشد کنند تا شرکت ها و سازمان ها بتوانند اهداف تعیین شده در توافق نامه آب و هوای پاریس را برآورده کنند.


به گزارش زیست آنلاین، بسیاری از شرکت های بزرگ مانند شرکت های بزرگ نفتی Shell RDSa.L و BP BP.L و غول تجارت الکترونیکی آمازون AMZN.O متعهد شده اند که به انتشار صفر خالص برسند اما برای جبران انتشارهایی که قادر به حذف آن ها از فعالیت های خود نیستند، نیاز به خرید یا تولید اعتبارات کربن دارند.

روز سه شنبه یک سند مشاوره که توسط گروه ویژه در مورد مقیاس گذاری بازارهای داوطلبانه کربن تهیه شده است اعلام کرد: برای تسهیل این کربن زدایی در جهان، نیاز به یک بازار داوطلبانه شفاف، قابل تأیید و قوی وجود دارد.

این گروه ویژه از حدود 50 عضو از جمله شرکتهایی مانند شل، بریتیش پترلیوم، فولاد تاتا و هواپیمایی اتحاد تشکیل شده است و توسط موسسه مالی بین المللی، پشتیبانی مالی می شود.

در این سند آمده است، بازار داوطلبانه کربن باید بیش از 15 برابر رشد کند و به حدود 2 میلیارد تن اعتبار کربن در سال برسد تا این اتفاق بیفتد.

این گروه ویژه چندین زمینه کاری از جمله ایجاد اصول برای اطمینان از یکپارچگی بازار، تعیین استانداردهای روشن و ایجاد زیرساخت ها از جمله قابلیت های تأمین مالی و تجاری را شناسایی کرد.

بیل وینترز، رییس این گروه ویژه می گوید: ایجاد یک قیمت مناسب برای خنثی کردن کربن در یک بازار شفاف، به کسانی که می خواهند ردپای کربن خود را کاهش دهند، اجازه می دهد تا کسانی که در پروژه های واقعی کاهش کربن سرمایه گذاری می کنند را با سهولت بیشتری پیدا و بودجه آن ها را تامین کنند.

منبع: Reuters


کد مطلب: 83360

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/83360/بازار-جهانی-کربن-رسیدن-اهداف-پاریس-باید-15-برابر-رشد-کند

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com