کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نیو ساوت ولز به دنبال جذب سرمایه گذاری برای تجدیدپذیرها

20 آبان 1399 ساعت 8:16

زیست آنلاین: مقامات ایالت نیو ساوت ولز استرالیا اعلام کردند که این ایالت از زغال سنگ به سمت انرژی های تجدیدپذیر تغییر جهت می دهد و هدفشان جلب 23 میلیارد دلار سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه در دهه آینده است.


به گزارش زیست آنلاین، پرجمعیت ترین ایالت استرالیا اعلام کرد که با توجه به پیش بینی تعطیل شدن چهار نیروگاه از پنج نیروگاه زغال سنگ در 15 سال آینده، مسیر شرکت ها برای سرمایه گذاری در پروژه های انرژی تجدیدپذیر را تسریع می کند.

مت كین، وزیر انرژی این ایالت در بیانیه ای گفت كه این برنامه ها حدود 10 هزار شغل ایجاد می كند و هدف آن تولید 12 گیگاوات انرژی بادی و خورشیدی و ذخیره سازی 2 گیگاوات انرژی تا سال 2030 است.

حزب رقیب، یعنی حزب کارگر اعلام کرد با وجود یک دهه تاخیر در این برنامه از آن حمایت می کند.

بیشتر ایالت های استرالیا از استفاده بیشتر از انرژی های تجدیدپذیر حمایت می کنند اما دولت فدرال از تعیین مطابقت با سایر کشورهای پیشرفته در تعیین هدف انتشار خالص کربن تا سال 2050 خودداری کرده است. با این وجود، کانبرا اعلام کرد که انتشار صفر، کمی پس از سال 2050 حاصل می شود.

 استرالیا تا کنون در رسیدن به هدف خود در توافق پاریس برای کاهش 26 تا 28 درصدی انتشار کربن تا سال 2030  نسبت به مقدار سال 2005، بسیار کوتاهی کرده است.

رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا، می تواند استرالیا را برای رسیدن به اهداف خود تشویق کند. زیرا او وعده داده است که دولت وی مجدداً به توافق نامه آب و هوایی پاریس ملحق می شود و هدف آن رسیدن به انتشار صفر تا سال 2050 است.

با این حال نخست وزیر استرالیا اسکات موریسون گفت که انتخاب بایدن تغییری در سیاست های آب و هوایی استرالیا ایجاد نخواهد کرد. موریسون به خبرنگاران در کانبرا گفت: "استرالیا همیشه سیاست های خود را براساس منافع ملی خود در نظر خواهد گرفت."

 

منبع: cnbc


کد مطلب: 83353

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/83353/نیو-ساوت-ولز-دنبال-جذب-سرمایه-گذاری-تجدیدپذیرها

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com