کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتشار گازهای گلخانه ای صنعت استرالیا تا سال 2030 بیش از 70 درصد افزایش می یابد

7 آبان 1399 ساعت 11:43

زیست آنلاین: تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد که میزان انتشار گازهای گلخانه ای از صنعت استرالیا بین سال های 2005 و 2030، 77 درصد افزایش خواهد یافت.


به گزارش زیست آنلاین، پیش بینی شده است که میزان انتشار گازهای گلخانه ای صنعت استرالیا بین سالهای 2005 و 2030، دوره ای که دودلت قول داده است آلودگی کربن در این کشور را کاهش دهد، 77 درصد افزایش یابد.

RepuTex، شرکت تحلیلگر انرژی و تغییرات آب و هوایی، داده های دولت را بررسی و پیش بینی کرد که کل انتشار از 200 مجموعه آلاینده صنعتی، از جمله معادن، تولید نفت و گاز، کارخانجات تولید کننده و تاسیسات مربوط به پسماند، حداقل برای یک دهه دیگر ادامه یابد.

بیشترین رشد مورد انتظار مربوط به صنعت گاز طبیعی مایع (LNG) است  که از مقادیر زیادی انرژی برای استخراج و فشرده سازی گاز قبل از صادرات استفاده می کند.

هیو گروسمن، مدیر اجرایی RepuTex گفت که با ورود انرژی های تجدیدپذیر بیشتر به سیستم، تولید گازهای گلخانه ای صنعت برق در حال کاهش است، اما اگر استرالیا با سایر قسمت های اقتصاد سرو کار نداشته باشد، به هدف آب و هوایی 2030 خود که تحت توافق نامه پاریس ارائه شده بود، نخواهد رسید.

این گزارش پیش بینی می کند که میزان تولید گازهای گلخانه ای استرالیا تا سال 2030، تنها 16 درصد کمتر از مقدار سال 2005 خواهد بود (کمی پایین تر از میزان کنونی). دولت موریسون قول داده است که انتشار گازهای گلخانه ای، حداقل 26 درصد کاهش یابد. سازمان تغییرات اقلیمی دریافت که سهم عادلانه استرالیا در یک معامله برای حل بحران آب و هوا، کاهش 45 تا 60 درصدی است.

گروسمن اظهار داشت: افزایش فشارهای بین المللی توسط چین، کشورهای اروپایی، ژاپن و بسته به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، احتمالاً ایالات متحده، می توانند استرالیا را وادار كند كه سریعتر از حد انتظار اقدامات لازم را انجام دهد.

منبع: Guardian


کد مطلب: 83297

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/83297/انتشار-گازهای-گلخانه-صنعت-استرالیا-سال-2030-بیش-70-درصد-افزایش-می-یابد

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com