کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا انتخابات آمریکا برای مقابله با تغییرات اقلیمی اهمیت دارد

29 مهر 1399 ساعت 9:18

زیست آنلاین: کارشناسان می گویند کسی که برای چهار سال آینده وارد کاخ سفید شود می تواند نقشی اساسی در مبارزه با تغییرات خطرناک آب و هوا داشته باشد.


به گزارش زیست آنلاین، دانشمندانی که در حال مطالعه تغییرات اقلیمی هستند می گویند که انتخاب مجدد دونالد ترامپ می تواند کنترل گرمای جهان را غیرممکن سازد.

آنها نگران هستند که برای چهار سال دیگر، ترامپ با ایجاد امنیت و افزایش زیرساخت های تولید نفت و گاز، زمینه استفاده از سوخت های فسیلی را برای دهه های آینده فراهم کند.

دانشمندان اما می گویند که برنامه آب و هوایی جو بایدن به دنیا یک فرصت مقابله با تغییرات اقلیمی می بخشد.

علاوه بر خروج از توافقنامه اقلیمی پاریس، پیمان بین المللی طراحی شده برای جلوگیری از گرم شدن زمین، تیم ترامپ تلاش زیادی کرده است تا آنچه را که به عنوان موانع تولید کارآمد انرژی می داند، حذف کند.

طی سه سال گذشته، محققان دانشگاه کلمبیا در نیویورک بیش از 160 مورد عقب گرد قابل توجه از قوانین زیست محیطی را مشاهده کردند. این موارد از استانداردهای سوخت خودرو گرفته تا انتشار متان و تولید لامپ را شامل می شود.

 بسیاری از دانشمندان این آتش سوزی های اخیرآمریکا را با تغییرات اقلیمی مرتبط دانسته اند. 

طرفداران ترامپ می گویند که حمایت شدید او از سوخت های فسیلی یک موفقیت بوده است. به لطف fracking، اواخر سال گذشته ایالات متحده مدت کوتاهی به بزرگترین صادر کننده نفت جهان تبدیل شد. Fracking مجموعه تکنیک های بازیابی نفت و گاز از سنگ های شیل است.

اما وقتی صحبت از زغال سنگ می شود، داستان متفاوت است. علی رغم تلاش دولت برای لغو مقررات، 5000 شغل مرتبط با زغال سنگ از زمان انتخاب شدن ترامپ کاهش پیدا کرده است.

برای بسیاری از کسانی که از ترامپ حمایت می کنند، اقدامات وی در مورد آب و هوا با افزایش تولید انرژی و حفظ رشد اقتصادی سازگار است. برخی دیگر استدلال می کنند که جنگ ترامپ با مقررات زیست محیطی هیچ ارتباطی با اقتصاد ندارد.

علاوه بر خروج قطعی آمریکا از توافق پاریس، پیروزی ترامپ احتمالاً تلاش های بیشتر برای افزایش تولید سوخت فسیلی را به همراه خواهد داشت. این موضوع می تواند عواقب جدی برای دمای کره زمین داشته باشد.

جو بایدن اما می گوید که با برنامه خود برای تغییرات اقلیمی، بخش انرژی ایالات متحده تا سال 2035 بدون کربن خواهد بود. این به آمریکا این امکان را می دهد تا سال 2050 به یک منتشر کننده صفر خالص تبدیل شود.

جو بایدن ایده های بلند پروازانه ای برای انقلاب در حمل و نقل ایالات متحده با استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی و قطار دارد. وی همچنین می خواهد 1.5 میلیون واحد مسکونی پایدار بسازد.

حامیان وی می گویند، طرح او تنها به نفع ایالات متحده نخواهد بود و به پایین نگه داشتن دمای کره زمین کمک می کند.

این اولین انتخاباتی است که ممکن است تعیین کند که آیا می توان از تغییرات اقلیمی جلوگیری کرد یا نه؟

منبع: bbc


کد مطلب: 83266

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/83266/چرا-انتخابات-آمریکا-مقابله-تغییرات-اقلیمی-اهمیت

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com