کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تجمعات اقلیمی جوانان جهان

5 مهر 1399 ساعت 9:44

زیست آنلاین: جوانان سراسر جهان تحت رهبری گرتا تونبرگ، فعال اقلیمی سوئدی، در نخستین اعتراض جهانی خود از زمان آغاز بحران ویروس کرونا، روز گذشته (جمعه) تجمع کردند و خواستار اقدام فوری برای متوقف کردن بحران فاجعه بار تغییرات اقلیمی شدند.


به گزارش زیست آنلاین، جوانان سراسر جهان تحت رهبری گرتا تونبرگ، فعال اقلیمی سوئدی، در نخستین اعتراض جهانی خود از زمان آغاز بحران ویروس کرونا، روز گذشته (جمعه) تجمع کردند و خواستار اقدام فوری برای متوقف کردن بحران فاجعه بار تغییرات اقلیمی شدند.

از آتش سوزی غرب ایالات متحده تا موج های گرمایی غیرطبیعی در قطب شمال، سیبری و سیل در چین همه نشانه هایی از تغییرات اقلیمی هستند. سازمان دهندگان این اعتراضات گفتند که هدف آنها یادآوری این نکته به سیاستمداران است که در حالی که جهان بر ویروس کرونا تمرکز دارد، بحران آب و هوا بیش از هر زمان دیگری حاد شده است.

تظاهرات در بیش از 3100 نقطه  برنامه ریزی شده بود اما با توجه به محدودیت های کرونایی اکثر آن ها به صورت آنلاین برگزار شد.

در استکهلم، تونبرگ و تعداد انگشت شماری از اعضای گروه وی، "جمعه ها برای آینده"، با شعارهایی از جمله " انکار مرگ آب و هوا را متوقف کنید" در خارج از پارلمان ای کشور تجمع کرند.

گرتا تونبرگ به خبرگاران گفت: "ما باید بحران آب و هوا را به عنوان یک بحران تلقی کنیم. به همین سادگی است. بحران اقلیمی هرگز حتی یک بار به عنوان یک بحران تلقی نشده است تا زمانی که با آن به عنوان یک بحران رفتار نکنیم، قادر نخواهیم بود راه حلی برای آن بیابیم."

برگزارکنندگان اظهار داشتند انتظار می رود میزان مشارکت مردم بسیار کمتر از اعتصابات جهانی آب و هوایی باشد که سال پیش برگزار شد و بیش از شش میلیون نفر را به خیابانها کشاند.

از شرکت کنندگان خواسته شد که تصاویر خود را در شبکه های اجتماعی منتشر کنند و به یک فراخوان جهانی 24 ساعته بپیوندند، اگرچه اجتماعات گسترده ای در کشورهایی از جمله آلمان برگزار شد.

در برلین، پلیس این کشور اعلام کرد نزدیک به 10 هزار نفر در تظاهرات شرکت کردند. معترضان به صورت گروهی با دوچرخه به سمت دروازه براندنبورگ رفتند و در آنجا در حالی که ماسک بر صورت داشتند شعار می دادند: «"اعتصاب در مدرسه، دانشگاه و شرکت ها. این پاسخ ما به سیاست شماست."

منبع: Reuters


کد مطلب: 83164

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/83164/تجمعات-اقلیمی-جوانان-جهان

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com