کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتشارات صفر جهانی سالانه به یک تا 2 تریلیون دلار پول نیاز دارد

عرضه سالانه جهانی برق باید چهار تا 5 برابر شود

26 شهريور 1399 ساعت 16:50

مطالعه جدیدی انجام شده است که نشان می دهد اگر دنیا می خواهد به انتشارات جهانی صفر برسد باید سالانه یک تا دو تریلیون دلار خرج کند. پول زیادی است. کدام شرکت‌ها یا دولت‌ها حاضر به چنین ولخرجی‌هایی خواهند شد؟


به گزارش زیست آنلاین، اگر دنیا می‌خواهد تا نیمه های قرن حاضر به انتشارات صفر دست یابد باید هزینه‌ای برابر با یک تا دو تریلیون دلار را هر ساله برای سرمایه گذاری کنار گذارد. این میزان برابر با یک تا یک ونیم درصد کل تولید ناخالص جهانی است.

بر اساس گزارشی که کمیسیون گذار انرژی ETC منتشر کرده است اگر بخواهیم گرمایش جهانی را در کمتر از 1.5 درجه سانتی گراد مهار کنیم نیازمند آنیم که انتشارات جهانی گازهای گلخانه‌ای به صفر خالص برسد.

ETC ائتلافی از 40 تولید کننده بزرگ انرژی، شرکت‌های صنعتی و بیمه گران است، شرکت‌هایی چون آرسلور میتال، اچ اس بی سی، بریتیش پترولیوم، رویال داچ شل، ارستید و بانک آمریکا که متعهد شده اند تا سال 2050اقتصادی بدون کربن داشته باشند.

این گزارش می گوید بهبود قابل توجه بهره وری انرژی باید مورد توجه باشد، عرضه سالانه جهانی برق باید چهار تا 5 برابر شود و به 90 هزار تا 115 هزار تراوات ساعت برسد و سرعت رشد انرژی های بادی و خورشیدی هم باید چهار تا 6 برابر نسبت به سال 2019 شود.

به گزارش انرژی امروز، به علاوه ساختمان ها، حمل و نقل و صنایع باید برقی شوند و هیدروژن بخش جدایی ناپذیر این تامین برق باشد. بقیه منابع انرژی حتما باید کربن‌زدایی شوند و تکنولوژی های جذب و ذخیره سازی کربن و بیوانرژی پایدار فراموش نشود.

این گزارش اطمینان می دهد که اقتصاد با کربن صفر قابل دستیابی است آن هم تا سال 2050. و صفر باید همان معنی صفر را بدهد نه اینکه به دنبال تعادلی در انتشار آینده ها باشیم.

در این گزارش آمده است که اقداماتی که در یک دهه آینده می توانیم انجام دهیم از اهمیت حیاتی برخوردار هستند.


کد مطلب: 83126

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/83126/انتشارات-صفر-جهانی-سالانه-یک-2-تریلیون-دلار-پول-نیاز

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com