کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کمیسیون اروپا متهم به تقلب در هدفگذاری اقلیمی خود شد

26 شهريور 1399 ساعت 9:41

زیست آنلاین: هیئت رئیسه اتحادیه اروپا با طرح پیشنهادی برای هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای که شامل جذب کربن توسط درختان، خاکها و اقیانوسها است، به تقلب در برنامه های آب و هوایی 2030 خود متهم شده است.


 

به گزارش زیست آنلاین، طبق پیش نویسی که به دست گاردین رسیده است، کمیسیون اروپا این هفته هدف کاهش آلاینده های اتحادیه اروپا را حداقل 55 درصد تا سال 2030 در مقایسه با سطح 1990 اعلام خواهد کرد.
این پیشنهاد زمینه را برای یک نبرد سیاسی شدید در پاییز برای تصویب این هدف فراهم می کند. هدف این است که اتحادیه اروپا در مسیر دستیابی به تعهد خود یعنی انتشار خالص صفر تا اواسط قرن قرار گیرد.
اما منتقدان می گویند بروکسل مقصر حقه محاسباتی است که باعث می شود هدف پیشنهادی 2030 بالاتر از آنچه که هست به نظر برسد. این ردیف مفهوم "حذف" را نشان می دهد، یک ارجاع به مواردی مانند جنگل ها، خاک ها و اقیانوس ها که کربن را بیشتر از میزان انتشار خود جذب می کنند.
در این پیش نویس آمده است که تا سال 2030 میزان انتشار گازهای گلخانه ای باید کاهش و میزان حذف آن افزایش یابد، به طوری که انتشار خالص گازهای گلخانه ای، یعنی انتشار پس از کسر حذف، در کل اقتصاد و در داخل، تا سال 2030 حداقل 55 درصد در مقایسه با سطح 1990 کاهش می یابد. در نسخه قبلی این قانون که در ماه مارس منتشر شد، هیچ اشاره ای به حذف، در این زمینه نشده بود. كمسیون قول داد گزینه هایی را برای هدف جدید 2030 از 50 تا 55 درصد کاهش انتشار در مقایسه با سطح 1990 پیشنهاد بدهد.

هدف خالص صفر اتحادیه اروپا تا سال 2050 به این معنی است که انتشار گازهای گلخانه ای توسط جذب کننده های کربن جبران می شود. اما هدف فعلی 2030، 40 درصد کاهش انتشار در مقایسه با سطح 1990، شامل این جبران نیست.

Greenpeace می گوید این تغییر خطرناک است زیرا طبیعت از طریق گرمایش جهانی و از دست دادن تنوع زیستی تحت فشار گسترده ای قرار دارد که آتش سوزی جنگل ها در غرب ایالات متحده، آمازون و قطب شمال به خوبی آن را نشان می دهد.

سباستین مانگ، مشاور سیاست های آب و هوای و انرژی در Greenpeace می گوید: این حقه محاسبه کمیسیون باعث می شود هر هدف جدیدی بالاتر از حد واقعی باشد. اگر شخص دیگری را برای دویدن در 20 متر نهایی یک مسابقه دوی 100 متر بکار بگیرید، نمی توانید برنده شوید. به آن تقلب گفته می شود. بازیابی طبیعت امری ضروری است، اما باید در کنار تلاش ها برای کاهش انتشار در بخش هایی با بیشترین آلودگی ها باشد.

منبع: theguardian


کد مطلب: 83121

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/83121/کمیسیون-اروپا-متهم-تقلب-هدفگذاری-اقلیمی-خود

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com