کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امضای سند همکاری سازمان جنگلها با فائو برای مقابله با طوفانهای گرد و غبار

24 شهريور 1399 ساعت 12:19

سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به نمایندگی از طرف جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با توفان های ماسه ای و گردوغبار با سازمان خواربار و کشاورزی (فائو) سند همکاری امضا کرد.


به گزارش زیست آنلاین، ایران یکی از شش کشور همکار طرح بین منطقه ای فائو با عنوان تسریع سرمایه گذاری و اقدامات به منظور ارتقای تاب آوری بخش کشاورزی در برابر توفان های ماسه و گردو غبار است.

این طرح قرار است با منابع اعتباری فائو در سه کانون گرد و غبار در کشورهای ایران، عراق، کویت، چین، مغولستان و الجزایر در منطقه خاورمیانه، شمال چین و شمال آفریقا با هدف سرمایه گذاری جهت کنترل زیانبار گردو غبار جهت بهره وری در بخش کشاورزی انجام شود.

تدوین یک برنامه جامع اجرایی در این کشورها و شناسایی منابع بین المللی و ملی لازم برای اجرای برنامه جامع نتایج مهمی است که در دستور کار پروژه همکاری فنی قرار دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، این سند همکاری روز گذشته توسط دکتر مسعود منصور - رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور - به عنوان نماینده نهاد مرجع ملی و «جرالد بوده کر» - نماینده فائو در جمهوری اسلامی - به امضاء رسیده است.   


کد مطلب: 83111

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/83111/امضای-سند-همکاری-سازمان-جنگلها-فائو-مقابله-طوفانهای-گرد-غبار

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com