کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جریمه در انتظار خودروسازان اروپایی است

7 تير 1399 ساعت 11:38

زیست آنلاین: آژانس محیط زیست اتحادیه اروپا (EEA) اعلام کرد انتشار دی اکسید کربن از اتومبیل های جدید در اروپا برای سومین سال متوالی در سال 2019 نیز افزایش یافت.


به گزارش زیست آنلاین، آژانس محیط زیست اتحادیه اروپا (EEA) اعلام کرد انتشار دی اکسید کربن از اتومبیل های جدید در اروپا برای سومین سال متوالی در سال 2019 نیز افزایش یافت و خودروسازان با اهداف اقلیمی آینده اتحادیه اروپا انطباق ندارند.

کمیسیون اروپا گفت خودروسازان باید به میزان قابل توجهی انتشار گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهند یا ریسک نرسیدن به اهداف سخت تر اتحادیه اروپا در سال جاری را بپذیرند.

این آژانس گفت: تولیدکنندگان ناگزیر هستند که راندمان سوخت ناوگان خود را بهبود بخشند و استقرار وسایل نقلیه با انتشار صفر و یا کم را تسریع کنند.

میانگین انتشار برای خودروهای جدید ثبت شده در 27 کشور عضو اتحادیه اروپا به علاوه انگلیس، ایسلند و نروژ در سال 2019، 122.4 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر بود که نسبت به سال 2018، 1.6 گرم افزایش داشت.

این مقدار پایین تر از هدف اتحادیه اروپا برای سال گذشته، یعنی 130 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر بود، اما با اهداف سخت گیرانه تراتحادیه اروپا که امسال اجرا می شوند فاصله بسیاری دارد.

برای رسیدن به این هدف و جلوگیری از جریمه شدن، خودروسازان باید میزان انتشار خودروی خود در سال گذشته را 22 درصد کاهش دهند و به میزان 95 گرم در هر کیلومتر برسانند.

انتشار دی اکسید کربن به دلیل افزایش فروش خودروهای شاسی بلند بنزینی افزایش یافت. سال گذشته، 38 درصد از خودروهای فروخته شده در اتحادیه اروپا این خودروهای شاسی بلند بودند. متوسط انتشار دی اکسید کربن از ون های جدید نیز در سال 2019 برای دومین سال متوالی افزایش یافت.

فروش خودروهای اتحادیه اروپا امسال کاهش یافته است زیرا همه گیر ویروس کرونا اقتصاد اروپا را ویران کرده و اقدامات لازم برای مهار این ویروس میلیون ها نفر را در خانه نگه داشته است.

کمیسیون اروپا از کشورهای عضو خواسته است تا طرح های تشویقی برای تولید اتومبیل های پاک را معرفی کرده و در زیرساخت های شارژ وسایل نقلیه برقی سرمایه گذاری کرده تا به خودروسازان در جهت دستیابی به اهداف مقابله با انتشار گازهای گلخانه ای کمک کنند.

منبع: reuters


کد مطلب: 82793

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/82793/جریمه-انتظار-خودروسازان-اروپایی

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com