کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درخواست شرکت های ژاپنی از دولت این کشور برای تغییر رویکرد زیست محیطی

5 تير 1399 ساعت 18:01

زیست آنلاین: برخی از شرکت های ژاپنی از دولت این کشور خواستند در دوران بهبود وضعیت حاصل از ویروس کرونا، رویکرد کم کربن را مد نظر قرار بدهد.


شرکتAeon ، بزرگترین خرده فروش آسیا، شرکت فوجیتسو، شرکت ریکو و سایر شرکت ها از دولت ژاپن خواستند حرکت به سمت انرژی های تجدیدپذیر و اقتصاد کربن صفر را در دوران بهبود وضعیت ناشی از همه گیری ویروس کرونا تسریع کند.

روز پنجشنبه در دیدار با شینژیرو کویزومی وزیر محیط زیست ژاپن، نمایندگان "مشارکت رهبران آب و هوا ژاپن" (JCLP) ، گروهی از 144 شرکت، توصیه هایی را ارائه دادند که شامل دستیابی بیشتر به انرژی های تجدیدپذیر و قیمت گذاری بر روی کربن بود.

ژاپن مدت هاست که به علت حمایت شدید دولت این کشور از استفاده از زغال سنگ و گاز طبیعی مایع (LNG) و اهداف ضعیف آن برای انرژی های تجدیدپذیر و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مورد انتقاد است.

یکی از اعضای حاضر در جلسه به رویترز گفت: تمام اعضای (JCLP)، از این رویکر دولت و "مشارکت ملی تعیین شده" توسط دولت نا امید،هستد.

در "مشارکت ملی تعیین شده"، مقرر شد تا سال 2030، مقدار کربن 26 درصد کاهش پیدا کند و برنامه ریزی شود تا 22 تا 24 درصد از انرژی مورد نیاز ژاپن از انرژی های تجدیدپذیر تامین شود.

وی گفت دولت در صورت تغییر سیاست ها برای تقویت انرژی های تجدیدپذیر و کاهش تولید گازهای گلخانه ای، حمایت جدی شرکت ها را خواهد داشت. بسیاری از شرکت های ژاپنی مشتاق ایجاد تغییرات هستند و ما دولت را برای تسهیل این امر تحت فشار قرار می دهیم.

منبع: reuters


کد مطلب: 82790

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/82790/درخواست-شرکت-های-ژاپنی-دولت-این-کشور-تغییر-رویکرد-زیست-محیطی

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com