کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چین قوانین ساخت خودروی برقی را تسهیل می کند

3 تير 1399 ساعت 11:38

زیست آنلاین: وزارت صنعت چین روز دوشنبه اعلام كرد كه ممكن است در راستای تلاش برای کمک به وضعیت بازار خودرو که به علت ویروس کرونا دچار اختلال شدید شده است، قوانین موجود را برای تقویت تولید اتومبیلهای برقی تسهیل کند.


به گزارش زیست آنلاین، وزارت صنعت چین روز دوشنبه اعلام كرد كه ممكن است در راستای تلاش برای کمک به وضعیت بازار خودرو که به علت ویروس کرونا دچار اختلال شدید شده است، قوانین موجود را برای تقویت تولید اتومبیلهای برقی تسهیل کند.

چین برای مقالبه با آلودگی شهرهای پرجمعیت خود،  برخی از سختگیرانه ترین قوانین جهان را برای تولید وسایل نقلیه بنزینی دارد. خودروسازان در چین موظف هستند به منظور جبران آسیب های حاصل از تولید اتومبیل هایی که با سوخت فسیلی کار می کنند، وسایل نقلیه با انرژی پاک، از جمله وسایل نقلیه برقی و سلول سوخت هیدروژنی تولید کنند.

بسته به شرایط موجود، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات اعلام کرد که ممكن است سهمیه بندی را تغییر و به خودروسازان اجازه دهد از سهمیه سبز خود كه سال آینده تولید می كنند برای جبران سهمیه منفی امسال استفاده كنند.

مقامات صنعت این اقدام را حمایت از خودروسازان اعلام کردند که باعث می شود تولید وسیله نقلیه را بهتر مدیریت کنند.

این کشور همچنین برخی از قوانین مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای را به مدت شش ماه تعلیق می کند. کاهش سهمیه تولید خودروهای با سوخت پاک، احتمالاً باعث خواهد شد تا شرکت ها رونمایی از مدل های جدید را که دارای فناوری پرهزینه تر نسبت به وسایل نقلیه معمولی هستند به تاخیر بیندازد.

منبع: reuters

 


کد مطلب: 82781

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/82781/چین-قوانین-ساخت-خودروی-برقی-تسهیل-می-کند

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com