کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نپرداختن به‌موقع هزینه خرید تجدیدپذیرها سرمایه‌گذاران را دچار مشکل کرد

ارائه تسهیلات از ضرورت‌های گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر

21 ارديبهشت 1399 ساعت 17:00

عضو کمیسیون انرژی مجلس جذب سرمایه بخش خصوصی و ارائه تسهیلات را از ضرورت‌های گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر دانست و گفت: دولت با نپرداختن به‌موقع هزینه خرید انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاران را دچار مشکل کرده است.


به گزارش زیست آنلاین، احمد مرادی با اشاره به وضعیت انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور، گفت: اگرچه ایران کشوری دارای آفتاب فراوان است اما هنوز نتوانسته انرژی‌های خورشیدی را آنطور که باید رونق دهد در حالی که در قانون برنامه ششم توسعه حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر مورد تاکید قرار گرفته است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انرژی‌های تجدیدپذیر تنها در صورت پای کار آمدن بخش خصوصی رشد خواهند کرد به همین دلیل به حمایت و پشتیبانی دولت نیاز دارد لذا دولت باید در ارائه مجوزها و تسهیلات یاری‌رسان این بخش باشد و در جهت توسعه این انرژی قدم بردارد.

وی معتقد است رونق انرژی‌های تجدیدپذیر به معنای ایجاد اشتغال پایدار است و هر قدر دولت کمک بیشتری کند افراد بیشتری مشغول به کار خواهند شد.

مرادی تولید انرژی‌های خورشیدی را یکی از اصلی‌ترین عوامل درآمدزایی برای کشور دانست و گفت: در برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سالانه به تولید و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر اولویت داده شد که این اولویت دلایل مهمی همچون صرفه‌جویی در انرژی‌های فسیلی، کاهش آلایندگی‌ها، مزیت‌های نسبی و تکمیل زنجیره ارزشی در انرژی را به دنبال دارد.

به گفته وی بخشی از قوانین مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر اجرا و تسهیلات بانکی خوبی نیز به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داده شده است اما تولیدکنندگان این بخش در اجرا مشکلاتی همچون ضمانت‌های بانکی و پولی و خرید برق‌شان و… دارند.

به گزارش انرژی امروز، این نماینده مجلس جذب سرمایه بخش خصوصی و ارائه تسهیلات را از ضرورت‌های گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر دانست و گفت: دولت با نپرداختن به‌موقع هزینه خرید انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاران را دچار مشکل کرده است.

به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس در قانون بودجه سال 99 تسهیلاتی برای تولیدکنندگان انرژی‌های نو در نظر گرفته شده است البته این تسهیلات زمانی محقق خواهند شد که بانک‌های عامل همکاری بیشتری با فعالان داشته باشند


کد مطلب: 82629

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/82629/نپرداختن-به-موقع-هزینه-خرید-تجدیدپذیرها-سرمایه-گذاران-دچار-مشکل

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com