کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روشن ماندن انگلستان در شب توسط مزارع خورشیدی

3 آذر 1398 ساعت 18:00

زیست آنلاین: مزارع خورشیدی در انگلستان به زودی می توانند در 24 ساعت شبانه روز نقش مهمی در سیستم انرژی ایفا کنند.


به گزارش زیست آنلاین، پس از یک آزمایش موفقیت آمیز اثبات شده این مزارع حتی می توانند در  طول شب به تعادل شبکه کمک کنند. برای اولین بار در اوایل این ماه، National Grid از مزرعه خورشیدی در East Sussex انگلستان برای کمک به هموار کردن نوسانات ولتاژ یک شبکه استفاده کرد و ثابت کرد که مزارع خورشیدی برای روشن نگه داشتن چراغها در طول شب نیازی به آفتاب ندارند.

کارین بوتونات، مدیر عامل این شرکت گفت: "ما ثابت کردیم که نیروگاه های خورشیدی می توانند نقش بیشتری در شبکه برق داشته باشند. اما این تنها آغاز است."

نقطه عطف این پروژه اینجاست که مزارع خورشیدی انگلیس به زودی به تثبیت شبکه برق در شب کمک می کنند که این امر می تواند 400 میلیون پوند در ارتقاء شبکه یا ساخت نیروگاه های جدید صرفه جویی کند. از "اینورترها" در مزرعه خورشیدی معمولاً در فرآیند تبدیل انرژی خورشیدی به جریان الکتریکی استفاده می شود. اما در شب، هنگامی که شبکه اغلب پایدارتر است، همین تجهیزات می توانند برق شبکه را با ولتاژ سالم تری تطبیق دهند.

کریس باکلند، مدیر فنی Lightsource BP، گفت اینورترها با بازتاب ولتاژ برق شبکه  به شبکه در سطوح متفاوت انرژی، مانند یک آینه عمل می کنند.

در شبهای شلوغ با انرژی باد زیاد اما تقاضای کم، مزرعه خورشیدی می تواند به جلوگیری از افزایش زیاد ولتاژ شبکه انرژی کمک کند. همچنین می تواند مانع از افت ولتاژ در شب های ساکن در زمستان در هنگام افزایش تقاضا شود.

شرکت Lightsource BP ماه آینده آزمایش دوم را انجام می دهد و امیدوار است که برای دستیابی به تعادل شبکه برق با National Grid در سال آینده اولین معامله تجاری خود را انجام دهد.

منبع : theguardian


کد مطلب: 81867

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81867/روشن-ماندن-انگلستان-شب-توسط-مزارع-خورشیدی

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com