کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیا تغییرات آب و هوایی  در جمعیت موش های صحرایی تاثیر گذار است؟

27 خرداد 1398 ساعت 10:30

زیست آنلاین: جمعیت موش های شهر نیویورک متاثر از تغییرات اقلیمی می تواند بین ۲ میلیون تا ۳۲ میلیون، متغیر باشد.


به گزارش  زیست آنلاین، تا کنون هشدار های بیشماری  در مورد  آینده  ای که تغییرات آب و هوایی به وجود خواهد آورد، داده شده است، اما با این وجود هنوز تحقیقات زیادی برای بررسی همه جوانب این هشدارها وجود ندارد. بخشی از دلیل این امر، آن است که پیش بینی دقیق همه اثرات حاصل از تغییرات اقلیمی دشوار است.

مایکل پارسونز، پژوهشگر دانشگاه Fordham، برروی جمعیت موش های صحرایی و ارتباط آن با گرمایش و سایر عوامل تغییرات اقلیمی کار کرده است، البته باید گفت تقریبا دو سال طول کشید تا آنها را مطالعه کنند و پارسونز یکی از معدود زیست شناسانی است که موش های نیویورک را مطالعه می کند.

در وهله اول. در سال ۲۰۱۷، پارسونز تا آنجا پیش رفت که ۱۰۰۰ دلار برای هر کسی که مبتلا به آلودگی به موش صحرایی است، در ازای آنکه به وی اجازه دهد تحقیقات بر رویشان انجام شود و آن ها را مورد مطالعه خود قرار دهد، اعطا کند، که البته هیچ یک از بیماران این موضوع را نپذیرفتند.

ما در مورد موش ها خیلی کم می دانیم. حتی اطلاعات اساسی مانند تعداد موش های صحرایی در یک شهر و اینکه آیا تعداد آنها در حال رشد است، بسیار دشوار است. برآورد میزان مرگ موش های شهر نیویورک بین ۲ میلیون و ۳۲ میلیون نفر است. بنابراین درک اثر درجه حرارت گرمایی بر جمعیت شهری شهری بسیار مشکل است. علیرغم سرفصل های ترسناک، جستجوی مطالعات تغییرات آب و هوایی در مورد موش های شهری نتیجه ای ندارد. پارسونز نیز هیچ تحقیقی در مورد موضوع انجام نداده است.

اما خیلی از ما می دانیم: موش ها با سرعت فراوان تولید مثل می کنند و در صورتی که دمای هوا گرمتر شوند، بعضی از گونه ها مانند موش قهوه ای، که اغلب در ساحل شرقی یافت می شود، می تواند به اندازه شش برابر، بیشتر از حالت معمولی زایمان کند. به دلایل مختلف، موش ها در طول زمستان جمعیت کمتری داند و شانس زنده ماندن برای توله ها در زمستان  نیز کمتر است.

اما هنگامی که درجه حرارت گرم تر است، موش ها بیشتر تولید مثل می کنند. به همین دلیل است که تغییرات آب و هوایی به آنها کمک می کند تا جمعیت های گسترده ای داشته باشند.

جمعیت موش  ها در تعییرات آب و هوایی

در شهر نیویورک، دمای تابستان از سال ۱۹۷۰ به ۲.۴ درجه فارنهایت افزایش یافته است. گزارش اخیر فدرال نشان می دهد که به طور متوسط دمای هوا در سراسر کشور ۱.۳ تا ۱.۹ درجه افزایش یافته است.

دماهای گرمتر برای مدت زمان طولانی به این معنی است که موشها ممکن است بیشتر تولید مثل کنند که این امر  مشکلات بهداشت عمومی را به همراه داشته باشند. موش ها به عنوان میزبان برای کنه ها و کک ها و حمل بیماری مانند سالمونلا و طاعون بوبونی (بیماری که ما را به مرگ سیاه و سفید به ارمغان آورد). به این واقعیت افزوده می شود که درجه حرارت گرما اجازه می دهد که کنه ها و کک ها به مدت طولانی رشد کنند و به مناطق جدید کشور گسترش پیدا کنند و مشکل شروع به ترکیب می کند.

 

پارسونز، محقق دانشگاه فوردرام می گوید که به همین علت موش های شهر باید تحت مطالعات بیشتری قرار بگیرند و تلاش برای گرفتن،. داده ها اغلب نشان می دهد در هنگام صحبت در مورد تغییرات در جمعیت های موش صحرایی باید به این نکته نیز پرداخت که ۳۱۱، تماس و شکایت در مورد موش ها در چند سال گذشته تا کنون ارائه شده است. مقالات جدید در این زمینه نشان می دهد افزایشجمعیت موش ها در شهر نیویورک و تماس های مرتبط با موش در سال گذشته در مقایسه با سال ۲۰۱۶، ۱۰ درصد افزایش یافته است. واشنگتن دی سی، شیکاگو و بوستون نیز در چند سال گذشته شاهد افزایش شکایت های مردمی در خصوص جمعیت موش ها بوده است.

افزایش دما و بالا رفتن درجه حرارت برای مدت زمان بیشتر نیز به این معنی است که موش ها ممکن است بیشتر تولید مثل کنند، که این امر سبب مشکلات سلامتی عمومی می شود. باید این موضوع را نیز در نظر داشت که موش ها به عنوان میزبان برای کنه ها و کک ها و حمل بیماری مانند سالمونلا و طاعون بوبونی عمل می کنند. بنابراین باید این واقعیت را نیز افزود که درجه حرارت و گرما اجازه می دهد که کنه ها و کک ها به مدت طولانی رشد کنند و به مناطق جدید کشور گسترش پیدا کنند.

پارسونز، محقق دانشگاه فوردرام می گوید که به همین علت موش های شهر باید جدی تر مورد تحقیق و بررسی قرار گیرند. اما با این حال مطالعه و بررسی آن ها بسیار دشوار است. تلاش برای گرفتن، آن ها و مطالعه رفتار و ویژگی های آن ها در مقابل تغییرات اقلیمی هزینه بر، زمان بر و بسیار دشوار است.

همان طور که پیش تر ذکر شد،  افزایش ۳۱۱ تماس در مورد موش ها در چند سال گذشته؛ نشان می دهد در شهر نیویورک، تماس های مرتبط با موش در سال گذشته در مقایسه با سال ۲۰۱۶، ۱۰ درصد افزایش یافته است و شهر نیویورک بیشترین تعداد شکایت مربوط به جوندگان را در سال ۲۰۱۷ ثبت کرده است.

چلسی هیمسورث، مدیر پروژه موش ونکوور به عنوان مدیر منطقه ای  بخش تعاونی سلامت حیات وحش کانادا، گفت: "ما هرگز اطلاعات قابل اعتمادی در این زمینه در اختیار نداریم، از این رو می توان گفت: " هیچ کس واقعا نمی داند که جمعیت موش ها افزایش یا کاهش می یابد."

موش و تغییر اقلیم

با این حال، هیمسورث معتقد است که جمعیت موش ها در حال افزایش است، زیرا شهرها در حال رشد و شرایط آب و هوایی نیز بسیار متغیر هستند.

هیمسورث گفت تاثیرات ناشی از تغییرات آب و هوایی احتمالا نقش بیشتری را بازی می کند به طوری که دمای گرم ممکن است در جمعیت موش ها تاثیر متقابل و مستقیم داشته باشد، البته ذکر این نکته نیز لازم است که موش ها تنها متاثر از تغییرات دمایی نیستند چراکه تغییرات آب و هوایی حوادث غیر قابل پیش بینی را ایجاد می کند به عنوان مثال، اگر یک شهری در اثر این تغییرات دچار سیل بشود، سیستم مدیریت زباله را مختل می کند و این موضوع به عنوان آسیب های ثانویه موجب ایجاد و تجمع زباله ها در سطح شهر خواهد شد و از این رو می تواند در افزایش جمعیت حشرات و جانوران موذی نظیر موش ها نیز تاثیر گذار باشد.

 

Parsons گفت، یکی دیگر از موضوعات بزرگ ناشناخته، این است که مردم چگونه به افزایش واقعی یا کاهش تعداد موش صحرایی پاسخ دهد. در هر جایی این پاسخ ها می تواند متفاوت باشد، به عنوان مثال در سال ۲۰۱۷، شهردار نیویورک، بیلد دلاسیزی، جنگی را بر روی موش صحرایی اعلام کرد و ۳۲ میلیون دلار در اقدامات کاهش موشها سرمایه گذاری کرد. طرح او شامل استخدام نیروهای بیشتر، سطل های زباله جدید و حفاری تمام زیرزمین ها حتی در مساکن و مناطق عمومی بود.

در نهایت، پارسونز گفت: "بسیاری از چگونگی پاسخ دادن موش ها به تغییرات آب و هوایی بستگی دارد و حجم قابل قبولی از آن نیز به این که افراد چگونه به موش هایی که به تغییرات آب و هوایی پاسخ می دهند پاسخ خواهند داد."/ منبع: huffpost

 


کد مطلب: 81041

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/81041/آیا-تغییرات-آب-هوایی-در-جمعیت-موش-های-صحرایی-تاثیر-گذار

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com