کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تیغ های یکبار مصرف چقدر برای محیط زیست مخرب است؟

7 خرداد 1398 ساعت 8:30

زیست آنلاین: تیغ های پلاستیکی طور منظم بخشی از روش های مراقبت و بهداشت بسیاری از مردم است. اما آیا آنها به اندازه ی کیسه های پلاستیکی برای محیط زیست مخرب هستند؟


به گزارش زیست آنلاین، جولی بروکولاری  می گوید، حدود یک ماه پیش یک ایمیل پویا در صندوق ورودی خود دریافت کردم که توجه من را به خود جلب کرده بود: "تیغ های پلاستیکی جدید "، عنوان مطرح شده در این ایمیل بود.و این موضوعی بود که من در گذشته به آن توجه زیادی نکرده بودم.

بله، من به بحث در مورد کیسه های پلاستیکی بسیارتوجه کرده ام و می دانم که اقیانوس های ما به شدت توسط زباله های پلاستیکی آلوده شده اند و تهدیدی برای بسیاری از گونه های مختلف به شمار می آیند، اما با این وجود، من هم از تیغ های یکبار مصرف استفاده می کنم

و در واقع، می دانم که من تنها نیستم، افراد بسیار دیگری در این کره زمین وجود دارند که از آلودگی های پلاستیکی آگاه اند، اما با این حال، آنها نیز از تیغ های پلاستیکی استفاده می کنند. در اوایل دهه ۹۰، آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده گزارش داد که امریکا ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تیغ یکبار مصرف تولید می کند.

طبق گزارش اخیر Statissta، ۱۶۳ میلیون مصرف کننده در ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ از یک تیغ های یک بار مصرف  استفاده کردند.  اما تا به حال به این موضوع فکر کرده ایم که اکثر این ۱۶۳ میلیون تیغ یکبار مصرف، چگونه از بین می روند؟

مفهوم این پیام این نیست که ما نباید به هیچ عنوان از این محصولات و مشابه آن ها استفاده کنیم، اما می توان با جایگزین کردن آن ها با محصلات دیگر، آنها را چند بار مورد استفاده قرار دهیم و سپس به سطل زباله پرتاب کنیم.

تنها کافی است اندکی تامل کنیم که آنها به راحتی قابل بازیافت نیستند و اگر ما همچنان آنها را خریداری کنیم، شرکت ها همچنان به تولید آنها ادامه خواهند داد.

از آنجایی که اکثر آنها از پلاستیک ساخته شده اند، بدین معنی است که استفاده از سوخت های فسیلی  همچنان ادامه خواهد یافت، آن هم برای محصولی که تنها پس از یک بار استفاده به سرعت در محل دفن زباله قرار خواهد گرفت.

تیغ های یکبار مصرف معمولا قابل بازیافت نیستند

اما واقعا تیغ یکبار مصرف چقدر بد هستند؟ و آیا انواعی وجود دارد که قابل بازیافت باشند؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت، تیغ های یکبار مصرف معمولا قابل بازیافت نیستند

Darby Hoover، متخصص منابع ارشد مواد غذایی و کشاورزی در شورای دفاع از منابع طبیعی، به Huff Post گفت : در حالیکه اکثر تیغ های یکبار مصرف از پلاستیک ساخته شده است، نمی توان آنها را به همان ترتیب بازیافت کرد.

او اشاره کرد که تیغ های یکبار مصرف معمولا از مواد مختلف ساخته شده اند، که بازیافت آنها را به چالش  بزرگی تبدیل می کند.

این مواد که شامل یک تیغه ی فلزی در قاب پلاستیکی جاسازی شده است. (به استثنای چالش بازیافت، دارای لبه های تیز و خطرناکی  است و این موضوع، مورد دیگری است که باید در نظر گرفته شود.)

Hoover همچنین خاطر نشان کرد که آگاهی بیشتر از مصرف ناپایدار ما مهم است. او پیشنهاد کرد، هنگام خرید برای محصولات، همراه با سؤالات معمولی که معمولا در نظر دارید، مانند هزینه آن چقدر است و اینکه آیا واقعا به آن نیاز دارید؟، اندکی نیز تامل کنیم که "تاثیرات زیست محیطی این محصول چیست؟"

من فکر می کنم که ما باید به عنوان بخشی از فرهنگ کلی، بحران اقلام پلاستیکی یکبار مصرف را برای همیشه از میان برداریم. Hoover در پایان خاطر نشان کرد: باید بدانیم که تولید پلاستیک با مصرف سوخت های فسیلی هم راستا است، اما چیزی که عجیب و غیر طبیعی است این است که ما حجم عظیمی از سوخت های فسیلی را مصرف می کنیم، تا محصولی تولید کنیم که تنها یک بار مورد استفاده ما قرار می گیرد و پس از آن مستقیما به سطل زباله خانمان پرتاپ می شود!/ منبع: huffpost

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

ممنوعیت زباله های پلاستیکی چین هرج و مرج جهانی به راه می اندازد/ تنها راه حل برای آلودگی پلاستیک، تولید پلاستیک کمتر استمصرف پلاستیک محیط‌زیست را نابود می‌کندتولید نسل جدید پلاستیکبسته بندی جدید Diageo  با حذف پلاستیک همراه است​انواع روشهای دفع و بازیافت زباله- بخش اولانواع روشهای دفع و بازیافت زباله- بخش دومپسماند طلای کثیف 


کد مطلب: 80882

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/80882/تیغ-های-یکبار-مصرف-چقدر-محیط-زیست-مخرب

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com