کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بسیاری از مشاغل برای مراقبت از آب می آیند

6 خرداد 1398 ساعت 9:00

زیست آنلاین: در حالی که اکثر شرکت هایی که درآمد سالیانه بیش از یک میلیارد دلار دارند، متوجه شده اند که حفاظت از آب حیاتی است، بیش از نیمی از مردم هنوز برنامه ای جامع برای کاهش مصرف خود ندارند.


به گزارش زیست آنلاین، به گفته Ecolab، در حال حاضر، برنامه های صنعتی از ۴۰ درصد یا بیشتر از آب آشامیدنی در کشورهای با درآمد بالا بهره می برند. با این وجود، رشد اقتصادی کشورهای توسعه یافته همچنان رو به افزایش بوده و اقتصاد آنها تکامل یافته است.
سازمان تحقیقاتی CDP اخیرا در گزارش جهانی آب "Treading Water"در سال ۲۰۱۸ خود،  گزارش داد: در حالی که ۷۵ درصد از مجموع حدود ۳۰۰ سازمان پس از بررسی های مداوم و مطالعات بسیار، گزارش هایی از خطرات احتمالی ارائه می کنند و اظهار دارند برای دستیابی به اهداف پایداری در حوزه آب نیازمند اقدامات فوری در جهت کاهش سریع مصرف می باشیم،  افزایش نگران کننده ای در تعداد شرکت ها و برداشت های بیشتر آن ها گزارش شده است، این امر نشان می دهد روش و عملکرد آن ها با چیزی که می گویند مطابقت ندارد و این خود یک مشکل بزرگ در تمام شرکت های آب منطقه است.
امیلیو تنوتا، معاون ریاست پایداری شرکت ها در Ecolab، گفت: "پروژه های سازمان ملل متحد، جهان را تا سال ۲۰۳۰ با کسری بودجه ۴۰ درصدی مواجه می کند از این رو باید از همین حالا به فکر پاسخ مناسب برای این سوال باشیم که در صورت مواجه شدن با این کسری بودجه آیا آب کافی خواهیم داشت؟ و کیفیت آب به اندازه کافی مناسب خواهد بود؟
اندکی تامل برای پاسخ دادن به این سوال می تواند به راحتی موجب تغییر روش زندگی  گروه بی شماری از مردم باشد.

کیفیت آب به اندازه کافی مناسب خواهد بود؟


البته لازم به ذکر است طبق گزارش Survey of Environmental-Lab-GreenBiz، خبر خوب این است که نزدیک به ۹۰ درصد از شرکت ها آماده هستند تا در سه سال آینده اقدامات فوری و برنامه های خاصی را در جهت جلوگیری از کسری بودجه آب در آینده انجام دهند.
و ۵۹ درصد نیز موافقت کردند که نگرانی های آب، تبدیل به یک ریسک تجاری در حال رشد شده است، که این امر مستلزم بررسی دقیق از طرف ذینفعان خارجی است، به ویژه سرمایه گذاران که به طور واضح بر خطرات زیست محیطی، اجتماعی و حکومتی تمرکز می کنند.
نتایج حاصل از نظرسنجی های انجام شده توسط GreenBiz در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹، حاکی از آن بود که ما می دانیم که فوریت های در حال افزایش در مورد آب در جهان کسب و کار وجود دارد، به نحوی که اکثر شرکت ها دارای یک هدف کاهش آب هستند، اما بسیاری از آنها ابزار و تخصص لازم برای دستیابی به این هدف را ندارند.
تحقیقات Ecolab-GreenBiz نشان می دهد که در حالی که ۷۵ درصد از اهداف آب توسط تیم های پایداری سازمانی (که دیدگاه های آنها در این نظرسنجی مشخص است)، تعیین گشته است، تنها ۶۴ درصد از پاسخ دهندگان احساس کردند که ایده های آنها با مدیران و کارکنان هماهنگ شده و هم راستا است.
از این رو، Smart Water Navigator این امکان را به شما می دهد تا بتوانید تصمیمات هوشمندانه ای در مورد آب به دست آورید در حقیقت ، ناوبر هوشمند آب، شما یک راهنمای عملی در مورد چگونگی کاهش مصرف و بهره وری بهتر آن، متناسب با مکان و بخش صنعتی شما می دهد.

مدیریت هوشمند آب


Ecolab، که فروش سالیانه آن حدود ۱۵ میلیارد دلار است، از اطلاعات بیش از ۳ میلیون مشتری در سراسر جهان برای کمک به اطلاع رسانی در مورد طراحی این منابع استفاده کرد.  این اطلاعات شامل آب مورد نیاز به جهت استفاده در مواد غذایی، مراقبت های بهداشتی، انرژی و بخش های صنعتی مورد استفاده مشتریان آن را نشان می دهند.
علاوه بر آن Procter & Gamble نیز در ماه آوریل اعلام کرد که این شرکت اولین شرکتی است که خود را برای بررسی یک سایت تولیدی برای شیوه های مدیریت پایدار آب تحت چارچوبی که توسط دولت و برنامه های آن برای مدیریت آب طراحی شده، آماده کرده است.
ناوبر هوشمند مدیریت آب، تسهیلات را ارزیابی می کند و ارائه می دهد تا عملیات مناسب برای مکان و صنعتحفاظت از آب یک اولویت کلیدی باقی بماند.

در اواسط ماه می، Walmart یک برنامه آزمایشی در منطقه دالاس برای کمک به تعیین اهداف حفاظت از آب در فروشگاه های خود ایجاد نمود. این راه حل با استفاده از داده های جمع آوری شده در زمان واقعی با استفاده از سنسورهای گوناگون همراه با نرم افزار های متعددکمک می کند تا به مدیران هشدار دهند در مورد الگوهای مصرف غیر معمول بیشتر از همیشه احساس مسئولیت کنند. این تحقیق توسط  مطالعات شرکت آب و خدمات انرژی Ecolab در همکاری با گروه GreenBiz انجام شده است./ منبع: greenbiz

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

مدیریت صحیح آب چالش بزرگ توسعه پایدار

تعادل بخشی آب های زیرزمینی و نجات آب؛ آنچه گفته می شود و آنچه اتفاق می افتد

راهکارهای نجات کشور از بحران کم آبی

عدالت اجتماعی در آب

بحران آب در جهان

آب و محيط زيست در يک نظام اقتصادی محيط زيستی


 


کد مطلب: 80878

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/80878/بسیاری-مشاغل-مراقبت-آب-می-آیند

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com