کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احداث زیرساخت های گردشگری در دریاچه گهر دورود و برپایی بازارچه های صنایع دستی در روستاهای گردشگرپذیر

5 خرداد 1398 ساعت 12:00

مدیر کل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از اختصاص ۱۵ میلیارد ریال برای احداث زیرساخت های گردشگری دریاچه گهر دورود خبر داد و معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی این اداره، با اشاره به راه اندازی فاز اول بازارچه دائمی صنایع دستی در اسفند سال گذشته در باغ گلستان قلعه فلک الافلاک خرم آباد گفت: پیگیری ها برای احداث بازارچه صنایع دستی در روستاهای هدف گردشگری ادامه دارد.


به گزارش زیست آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان؛ سیدامین قاسمی از اختصاص ۱۵ میلیارد ریال برای احداث زیرساخت های گردشگری دریاچه گهر دورود خبر داد .

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت : با توجه به حجم بالای خسارت به زیرساخت های گردشگری دریاچه گهر دورود بر اثر سیل فروردین امسال نسبت جذب اعتبارات لازم اقدام و بزودی عملیات ایجاد زیرساخت ها آغاز می شود .

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم در این خصوص اظهار داشت: ارزیابی اولیه کارشناسان گردشگری استان برای ایجاد زیرساخت های گردشگری در این منطقه صورت گرفته است .

مهدی بهاروند با اشاره به اینکه از ۱۵ خردادماه تا پایان شهریورماه گردشگران می توانند از دریاچه زیبای گهر دورود بازدید کنند افزود: تلاش خواهیم کرد تا قبل از آغاز فصل گردشگری از این دریاچه ، عملیات ایجاد زیرساخت های لازم برای تسهیل حضور گردشگران آغاز شود .  

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان استان همچنین از واگذاری بخش خدمات رسانی به گردشگران در دریاچه گهر شامل پارکینگ ، سفره خانه ،کمپ اقامتی ، جمع آوری زباله و خدمات باربری به بخش خصوصی خبر داد و افزود : این اقدامات نیز تا قبل از حضور گردشگران انجام خواهد شد .

احداث بازارچه های صنایع دستی در روستاهای هدف گردشگریاحداث بازارچه صنایع دستی در روستاهای هدف گردشگریبه گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان؛ افشین باباحسینی از پیگیری ها برای احداث بازارچه صنایع دستی در روستاهای هدف گردشگری خبر داد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به اینکه فاز اول بازارچه دائمی صنایع دستی اسفند سال گذشته در باغ گلستان قلعه فلک الافلاک خرم آباد افتتاح گردید گفت: هم اکنون این بازارچه با ۱۵ غرفه عرضه محصولات صنایع دستی دایر است.

باباحسینی افزود: اولویت واگذاری غرفه های این بازارچه با صنعتگران دارای نشان ملی مرغوبیت، درجه هنری و یا کارگاه متمرکز صنایع دستی با اشتغال بیش از ۳۰ سال بوده که به صورت یکساله واگذار شده اند.

 معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی هماهنگی و رایزنی با دهیاری های روستاهای گردشگرپذیر برای برپایی بازارچه صنایع دستی در این روستاها را یکی دیگر از برنامه های این معاونت دانست و تصریح کرد: در روستاهای دوگنبدان، دره تخت، عمارت، آب سفید و اطراف دریاچه گهر قرار است بازارچه‌های موقت را با همکاری خود جامعه صنعتگران راه‌اندازی کنیم.

افشین باباحسینی در پایان اظهار داشت: در راستای حمایت از صنایع دستی در بروجرد و الیگودرز نیز بازارچه‌های نیمه متمرکزی برپا شده که با تخصیص اعتبارات این بازارچه ها در تمامی شهرستان های استان برپا خواهد شد.

 

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

آشنایی با فرهنگ لرستان از طریق موزه قلعه فلک الافلاک + تصاویری از آن

گردشگری چیست ؟ با انواع گردشگری و اصطلاحات آن آشنا شوید​

 آینده درخشان گردشگری در ایران

 طبیعت دورود از سیل در امان مانده است

گردشگری واردات را کاهش می دهد

 تلاش برای بازگرداندن رونق گردشگری به استان لرستان

اقتصاد حلقه کلیدی توسعه پایدار زنان روستایی


کد مطلب: 80871

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/80871/احداث-زیرساخت-های-گردشگری-دریاچه-گهر-دورود-برپایی-بازارچه-صنایع-دستی-روستاهای-گردشگرپذیر

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com