کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یلدای ارگانیک در یازدهمین جشنواره ارگانیک تهران۲۲ الی ۳۰ آذر ۱۳۹۷

30 آبان 1397 ساعت 8:30

جشنواره محصولات ارگانیک ویژه شب یلدا که با هدف عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و پروتئینی طبیعی برگزار شده است، آماده خدمت ‌رسانی و بازدید عموم مردم است.


به گزارش زیست آنلاین، حمید چوبینه با تاکید بر نتایج مثبت جشنواره ارگانیک بر تولید محصول ارگانیک و اصلاح فرهنگ تغذیه گفت: آنچه که سلامت شهروندان را در حوزه تغذیه تامین می‌کند، استمرار مصرف محصولات سالم و ارگانیک است. جشنواره ارگانیک باید آغازگر این فرآیند باشد و در ادامه با ایجاد فروشگاه‌های دائمی محصولات ارگانیک، دسترسی شهروندان به این محصولات فراهم شود.

وی از جشنواره ارگانیک به عنوان بسترساز تغییرات پایدار در حوزه سلامت نام برد و گفت: جشنواره ارگانیک فرصتی است که هم شهروندان به فواید محصولات ارگانیک آشنا شوند و هم تولیدکنندگان، بازار مصرف تولیدات خود را شناسایی کنند.

جشنواره ارگانیک، ظرفیت ویژه‌ای برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگانمدیرعامل شرکت شهر سالم در پایان، با تاکید بر دستاوردهای جشنواره ارگانیک و تاثیر ایده‌ها و طرح‌های سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار پیشبرد این جشنواره، خاطرنشان کرد: با حضور مدیریت جدید در سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، به نظر می‌رسد این سازمان دور تازه‌ای از رشد و تحول را تجربه کند. 

«یازدهمین جشنواره ارگانیک تهران» با عنوان «یلدای ارگانیک» از ۲۲ آذر ماه تا ۳۰ آذر ماه (شب یلدا) در بوستان گفت‌وگو آماده پذیرایی از شهروندان می‌باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در آستانه افتتاح «یازدهمین جشنواره ارگانیک تهران» که با حضور شهردار تهران و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران  افتتاح می‌شود، این جشنواره را فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان محصولات ارگانیک جهت معرفی فرآورده‌های خود به شهروندان دانست و گفت: جشنواره ارگانیک، ظرفیت ویژه‌ای است تا با ایجاد شناخت متقابل تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، بازار مناسب این محصولات شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: جایگاه محصولات ارگانیک در سبد مصرفی خانوارهای ایرانییلدای ارگانیک در یازدهمین جشنواره ارگانیک تهران

ضرورت عرضه محصولات ارگانیک در تمام طول سالسید سعید راد با تاکید بر ضرورت عرضه محصولات ارگانیک در تمام طول سال، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که نیاز شهروندان به محصولات ارگانیک به طور مستمر و دائمی تامین شود و عرضه محصولات ارگانیک صرفاً به زمان برگزاری جشنواره محدود نشود.

وی به وجود ۲۴۱ میدان و بازار میوه و تره بار در نقاط مختلف شهر تهران که ۳۰ غرفه محصولات ارگانیک در آن‌ها فعالیت می‌کنند، اشاره کرد و افزود: با توجه به علاقه‌مندی شهروندان تهرانی برای مصرف محصولات ارگانیک، به تولیدکنندگان این محصولات پیشنهاد می‌کنیم تا از ظرفیت سازمان مدیریت میادین برای عرضه مستمر و مداوم فرآورده‌های خود استفاده کنند و این سازمان تلاش می‌کند تا تسهیلات ویژه‌ای در واگذاری غرفه در میادین و بازار‌ها برای این تولیدکنندگان قائل شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در پایان با تاکید بر اینکه هدفمان این است که در همه میادین و بازار‌های میوه و تره بار، شاهد تنوع محصول باشیم و غرفه‌های متعدد و متنوعی برای عرضه انواع محصولات داشته باشیم، خاطرنشان کرد: این سازمان در ایجاد بستر‌های لازم برای معرفی محصولات مختلف حرکت می‌کند و استقبال تولیدکنندگان و شهروندان از جشنواره ارگانیک در دوره‌های گذشته، نشان دهنده موفقیت این سازمان در ایفای مسئولیت اجتماعی آن بوده است.

گفتنی است، «یازدهمین جشنواره ارگانیک تهران» امسال با شعار «یلدای ارگانیک»  با حضور شهردار تهران و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در بوستان گفتگو افتتاح می‌شود و تا آخر آذر ماه جاری  ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: راهکار های شناسایی محصولات ارگانیک از غیر ارگانیکبازار خرید شب یلدا و یلدای ارگانیک

بازار خرید شب یلداشب یلدا بلندترین شب سال است که مردم ایران این شب را در کنار خانواده های خود جشن می گیرند. مردم چند روز مانده به شب یلدا سرگرم خرید آجیل و مواد مورد نیاز خود هستند. 

بازاریان می گویند آجیل، خشکبار، میوه و سایر خوراکی های پر متقاضی برای شب یلدا فراوان است اما خریداران بیم از گرانی دارند و به کاهش قیمتها خصوصا قیمت محصولات ارگانیک امید بسته اند.

اینکه افزایش عرضه و تقاضا در هر صنفی منجر به رقابت بین صاحبان صنوف و در نهایت کاهش قیمت می شود، یک اصل ثابت شده در اقتصاد است و مردم نیز که تجربه این اتفاق را در سالهای گذشته دارند، امیدوارند در شب یلدا قدری قیمتها متفاوت از روال معمول شود. 
از ابتدای امسال تاکنون بطور میانگین قیمت عمده کالاها ۳۰ درصد افزایش یافته که این افزایش در اقلامی مانند آجیل و خشکبار به ۱۰۰ درصد نیز رسید.


کد مطلب: 79409

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/79409/یلدای-ارگانیک-یازدهمین-جشنواره-تهران۲۲-الی-۳۰-آذر-۱۳۹۷

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com