کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مجوز احداث سیستم های خورشیدی در اردبیل صادر شد

25 شهريور 1397 ساعت 11:00

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: برای احداث ۹ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۳.۷ مگاوات به منظور مشارکت بخش خصوصی در تولیدبرق توسط نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک در استان مجوز صادر شده است.


به‌گزارش زیست آنلاین، حسن محمدی با اعلام این خبر افزود: در راستای تسریع در راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر، معرفی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به مراجع ذی‌صلاح، به منظور اخذ تسهیلات کم بهره بانکی، از برنامه‌های این شرکت برای توسعه انرژی‌های نو است.

وی افزود: ازاین تعداد برای ۵ نیروگاه باظرفیت حدود ۱۳.۶ مگاوات زمین موردنیاز تحویل شده و ۶.۲ مگاوات از این نیروگاه‌ها در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمدی بیان کرد: برای راه‌اندازی هر مگاوات از نیروگاه‌های خورشیدی یک میلیون یورو اعتبار نیاز است و حداکثر ظرفیت اتصال به شبکه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در بخش توزیع، ۷ مگاوات است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به اهمیت تجدیدپذیر‌ها و رقابت کشور‌های مختلف جهان در توسعه این نیروگاه‌ها گفت: برابر گزارش جهانی انرژی‌های تجدیدپذیر REN۲۱)) در سال ۲۰۱۷، حدود ۵۸.۲ درصد کل سرمایه‌گذاری‌های انجام یافته برای تولید برق در جهان مربوط به انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، ۲۲.۶ مربوط به تولید برق از نیروگاه‌های فسیلی، ۹.۲ درصد هسته‌ای و ۱۰ درصد مربوط به نیروگاه‌های آبی بوده است.

محمدی به پتانسیل بالای استان اردبیل در تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک اشاره کرد و گفت: با توجه به مزایای فنی، اقتصادی، زیست محیطی واشتغالزایی در زمان احداث و بهره‌برداری انرژی‌های تجدیدپذیر و تعهد دولت خدمتگزار در کنفرانس آب و هوایی پاریس، پیش بینی می‌شود شاهد رشد قابل توجه این نیروگاه‌ها در آینده نزدیک در استان باشیم.

استاندار اردبیل در فروردین ماه ۹۷ با تاکید بر لزوم توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در این استان گفت: اردبیل براساس مطالعات صورت گرفته ظرفیت بالا و مطلوبی در تولید انرژی خورشیدی دارد. در ادامه به ارائه بخشی از سخنان اکبر بهنام جو، پرداخته شده است.

انرژی خورشیدی

ظرفیت بالای اردبیل در تولید انرژی خورشیدیاستاندار اردبیل با تاکید بر لزوم توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در این استان گفت: اردبیل براساس مطالعات صورت گرفته ظرفیت بالا و مطلوبی در تولید انرژی خورشیدی دارد. اکبر بهنام جو پیش از ظهر دوشنبه در بازدید از پروژه نیروگاه خورشیدی در اردبیل افزود: خوشبختانه سرمایه گذاری در بحث ساخت نیروگاه های خورشیدی و تولید انرژی های پاک در این استان با توجه به استعداد منطقه مقرون به صرفه است. وی با بیان اینکه تعرفه خرید تضمینی برق از نیروگاه خورشیدی زیر ۱۰۰ کیلووات در سال ۹۵ توسط وزارت نیرو ابلاغ شده است، ادامه داد: دوره برگشت سرمایه در اجرای این پروژه ها با نرخ تورم سه سال طول خواهد کشید. استاندار اردبیل با بیان اینکه این استان می تواند ۱۵ مگاوات برق تولید کند، تصریح کرد: بیش از۷۵ درصد مصرف در استان مصارف خانگی است و در این راستا با راه اندازی سلول های خورشیدی می توان به نتیجه مطلوبی دست یافت. وی تامین بخشی از برق مصرفی ادارات از انرژی خورشیدی را خواستار شد و ادامه داد: دستگاه های اجرایی می توانند برای تامین بخشی از مصارف برق مورد نیاز خود پنل های خورشیدی نصب کنند. به گفته بهنام جو توسعه استفاده از انرژی تجدید پذیر می تواند به عنوان انرژی پاک و سبز از نظر منبع تامین و احیای وضعیت زیست محیطی مفید و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد.

 


کد مطلب: 78770

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/78770/مجوز-احداث-سیستم-های-خورشیدی-اردبیل-صادر

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com