کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اولین نیروگاه هیدروژنی سبز در استرالیا

24 بهمن 1396 ساعت 9:00

زیست آنلاین: استرالیا در نظر دارد، با تاسیس نیروگاه های هیدروژنی قدمی نوین در تولید انرژی های تجدید پذیر بردارد.


به گزارش زیست آنلاین: دولت استرالیا اعلام کرده است که برای نخستین بار، قصد دارد، یک تسهیلات ۱۵ مگاواتی جهت تاسیس کارخانه الکترولیز هیدروژن تجدیدپذیر در نزدیکی بندر Lincoln و در شبه جزیره Eyre در نظر بگیرد.

این صنعت جدید، می تواند همانند سایر انرژی های تجدید پذیر، انرژی را به شبکه ها عرضه کند، همچنین "آمونیاک توزیع شده" حاصل از آن می تواند به عنوان کود صنعتی برای کشاورزان و اپراتورهای آبزی پرور استفاده شود.

این پروژه ۱۱۷.۵ ملیون دلاری که شامل ۴.۷ میلیون دلار از کمک های مالی و یک وام ۷.۵ میلیون دلاری از صندوق فناوری های تجدید پذیر استرالیا می باشد، به عنوان یک پروژه حائز اهمیت در سطح جهانی به شمار می رود.

در واقع آن دومین تسهیلات بزرگ اختصاص یافته در این زمینه به شمار می رود  و همچنین بزرگترین تامین کننده "آمونیاک سبز" در جهان خواهد بود.

پیشرفت های اخیر خودروهای الکتریکی و ذخیره سازی باتری توسط آن ها موجب شده است که هیدروژن به عنوان یک تکنولوژی قابل قبول رد بشود، اما طرفداران آن معتقدند که می تواند به رقابت با تولید گاز طبیعی بپردازد و ارزش افزوده حاصل از آن قادر است، آن را در بازار داخلی، بسیار ارزشمند سازد.

Tom Koutsantonis، وزیر انرژی، در بیانیه ای گفت: "انرژی های تجدید پذیر بیشتر به عنوان انرژی های ارزان تر شناخته شده اند، اما توانایی ذخیره انرژی های تجدید پذیر از جمله مزایای این روش ارزان می باشند."

جنوب استرالیا، که تقریبا نیمی از نیازهای برق خود را از باد و خورشید تامین می کند، به زودی پروژه های جدیدی جهت تولید انرژی از هیدروژن (به عنوان یک فرصت جدید بزرگ) راه اندازی خواهد کرد.

"هیدروژن همچنین فرصتی برای ایجاد یک صنعت جدید در جنوب استرالیا ارائه خواهد داد، پیش بینی می شود که به علت منابع عظیم هیدروژن، انرژی مورد نیاز تامین می شود و این کشور می تواند منابع خورشیدی و باد را به جهان صادر کند."/ منبع: reneweconomy


کد مطلب: 68402

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/68402/اولین-نیروگاه-هیدروژنی-سبز-استرالیا

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com