کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح شکایت لس آنجلس از شرکت های بزرگ نفتی به خاطر تغییر اقلیم

27 دی 1396 ساعت 10:03

زیست آنلاین: لس آنجلس به دلیل خسارات وارده ناشی از حوادث طبیعی که در نتیجه تغییر اقلیم هستند طرح شکایت خود از شرکت های سوخت فسیلی را به طور سمی مطرح کرد.


به گزارش زیست آنلاین، کالیفرنیا امسال جهنمی را تجربه کرده است. خشکسالی، آتش سوزی و اکنون زمین لغزش. گرچه مالیات دهندگان بخشی از خسارت وارد شده به این ایالت را در طی سال گذشته تأمین کرده اند، با این حال دو قانونگذار لس آنجلس اظهار داشتند که شرکت های سوخت فسیلی باید مسئولیت مالی خود را در قبال خسارات مربوط به تغییرات اقلیم به عهده بگیرند.

در یک پیشنهاد کتبی، اعضای شورای شهر لس آنجلس، مایک بونی و پائول کورتز می گویند شرکت های سوخت فسیلی "هیچ کاری برای متوقف کردن تخریب محیط زیست انجام نداده اند"، با اینکه آنها می دانستند که اقدامات آنها تغییرات اقلیمی را تشدید می کند. آنها خواهان ملاقات با وکیل شهر مایک فائر برای ارزیابی امکان پیگرد قانونی علیه شرکت های نفت و گاز هستند.

علاوه بر این، این پروپوزال پیشنهاد می کند که یک درخواست برای تقویت دعوی قضایی در نیویورک علیه پنج شرکت بزرگ نفت صادر شود. این پرونده، که روز سه شنبه باز شد، به نظر می رسد که هزینه های تغییر اقلیم را به گردن شرکت هایی که مسئول ایجاد خسارت هستند، بیاندازد.

سانفرانسیسکو و اوکلند نیز در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ پرونده های مشابهی را ارائه دادند و این ادعا را داشتند که با وجود شواهد بزرگ مبنی بر تغییرات خطرناک اقلیمی، شرکت های نفت و گاز در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خود شکست خورده اند./منبع: grist


کد مطلب: 67644

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/67644/طرح-شکایت-لس-آنجلس-شرکت-های-بزرگ-نفتی-خاطر-تغییر-اقلیم

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com