کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ظرفیت گردشگری کرمانشاه خالی مانده است

24 دی 1396 ساعت 10:25

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، ظرفیت گردشگری استان را یک پتانسیل بالقوه دانست که بالفعل کردن آن کاری سهل و ممتنع است .


 به گزارش زیست آنلاین، مجتبی نیک کردار در نشست با متقاضیان تاسیس اقامتگاه بوم گردی در استان، به گردش مالی عظیم صنعت گردشگری در دنیا اشاره کرد و گفت: ۱۰ درصد از کل گردش مالی در دنیا به صنعت گردشگری تعلق دارد .

وی ادامه داد: تا سال ۲۰۲۰ میزان گردش مالی صنعت گردشگری دنیا به دو هزار میلیارد دلار خواهد رسید .

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه افزود: ایرانیها یک درصد از جمعیت جهان را شامل می شوند که با این حساب سهم جمعیتی ما از این رقم گردش مالی صنعت گردشگری باید ۲۰ میلیارد دلار باشد، درحالیکه هم اکنون دو میلیارد دلار است .  

وی با بیان اینکه سهم گردشگری کرمانشاه به نسبت دیگر استان ها بسیار کمتر است، گفت: ظرفیت گردشگری و بوم گردی استان خالی مانده است .

نیک کردار گردشگری کرمانشاه را یک پتانسیل  بالقوه دانست و عنوان کرد: مردم خصوصا مردمی که مدرن زندگی می کنند از گرفتاری های مدرنیسم خسته می شوند و ترجیح می دهند آخر هفته خود را در طبیعت و روستاها بگذرانند .

وی بالفعل کردن پتانسیل بالقوه گردشگری استان را کاری سهل و ممتنع توصیف کرد و گفت:  هرچند که ابزار و اسباب بوم گردی ساده است، اما نیروی انسانی که خوب خدمات رسانی کند و گردشگر جذب کند، مهمتر است .  

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه مهمان‌نوازی، صداقت در رفتار، گرمی، بهداشت و سلامت را از جمله فاکتورهایی دانست که برای گردشگران بسیار مهم است و دارندگان اقامتگاه های بوم گردی باید به آن توجه کنند .

وی همچنین خدمات را محور توسعه استان عنوان کرد و افزود: امسال ۲۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای بخش گردشگری استان اعتبار اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش دارد .

نیک کردار به موضوع پرداخت تسهیلات نیز اشاره ای کرد و گفت: امسال  ۵۰۰ میلیارد تومان در استان تسهیلات داشتیم که ۱۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به حوزه گردشگری و صنایع دستی بود .  

به گزارش ایسنا، وی در ادامه به موضوع اطلاع رسانی و تبلیغات در گردشگری پرداخت و یادآور شد: امروزه اطلاع رسانی از شکل سنتی خود خارج و به سمت فضای مجازی رفته است. ما نیز باید سیستم جدید تبلیغات را دنبال کنیم.

 

 

 


کد مطلب: 67522

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/67522/ظرفیت-گردشگری-کرمانشاه-خالی-مانده

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com