کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تلاش برای راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی در در همه روستاهای اردستان

20 دی 1396 ساعت 11:16

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: با توسعه خانه‌های بوم‌گردی زمینه مناسب جذب گردشگر در شهرستان ایجاد می‌شود که این امر نقش موثری در افزایش درآمد روستاهای هدف گردشگری و مهاجرت معکوس دارد.


به گزارش زیست آنلاین،،محمدرضا صدوقی اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردستان آمادگی لازم را دارد تا در تمام روستاهای سطح شهرستان خانه‌های بوم‌گردی را راه‌اندازی کند.

وی با تأکید بر حمایت از افراد متقاضی راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی روستایی در روستاهای شهرستان، افزود: هم اکنون در شهرستان اردستان سه اقامتگاه بوم گردی فعال در روستاهای بغم و دو روستا در بخش زواره فعالیت دارد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان با بیان اینکه در حال حاضر شش مورد متقاضی در راستای ایجاد و راه‌اندازی خانه بوم‌گردی در روستاهای شهرستان وجود دارد، گفت: تقاضاها در کمیته فنی در حال بررسی است.

صدوقی روستاهای موغار، سرابه، نیسیان، سرهنگ آباد و امیرآباد را جزء روستاهای هدف گردشگری شهرستان در حوزه کویر و طبیعت اعلام کرد و افزود: با توسعه خانه‌های بوم‌گردی زمینه مناسب جذب گردشگر در شهرستان ایجاد می‌شود که این امر نقش موثری در افزایش درآمد روستاهای هدف گردشگری و مهاجرت معکوس دارد.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: با تسهیلات ارزان‌قیمت خانه‌های بوم‌گردی فرسوده که نیاز به مرمت داشته باشند، با نظارت میراث فرهنگی و با توجه به طرح مرمتی برای اصلاح و رفع خطر مرمت خواهند شد.

 

 

 


کد مطلب: 67414

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/67414/تلاش-راه-اندازی-خانه-های-بوم-گردی-همه-روستاهای-اردستان

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com