کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری اجلاس بین‌المللی آب راهی برای توسعه بخش روستایی

11 دی 1396 ساعت 12:35

زیست آنلاین: معاون سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری گفت: امیدواریم با برگزاری اجلاس بین‌المللی آب بتوانیم از دستاوردهای سایر کشورها برای توسعه بخش روستایی خود استفاده کنیم.


به گزازش زیست آنلاین، ناصر زرگر در نشست خبری امروز دوشنبه که در تشریح برگزاری هجدهمین اجلاس جهانی آب گفت: معاونت توسعه‌ای روستایی ریاست جمهوری نیز برای مدیریت مصرف آب در این بخش در حال حمایت از حوزه کشاورزی برای ارائه طرح‌های توسعه کشت‌های منطبق بر اقلیم و کم آب بر است.

وی با تاکید بر ساماندهی فناوری‌های بومی و احیای آنها در سراسر کشور تاکید کرد: حمایت از فناوری‌های بومی و سرمایه‌های بین نسلی ایران اسلامی از برنامه‌های جدید معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور است. این سرمایه‌ها یکی از ثروت‌های اساسی کشورهای دارای تاریخ است. بنابراین این معاونت در حال برنامه ریزی برای ساماندهی فناوری‌های بومی و احیای آنها در سطح کشور است.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه بایستی ۲۵ هزار روستا برنامه اقتصادی صادرات محور داشته باشند که در این بین مباحث زیست محیطی و صنعت پاک نیز جزو موضوعات مطرح شده در این حوزه است. امیدواریم با برگزاری اجلاس بین‌المللی آب بتوانیم از دستاوردهای سایر کشورها برای توسعه بخش روستایی خود استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست محمدحسن امامی دبیر انجمن مدیریت سبز ایران نیز بنیاد جهانی انرژی را یک سازمان مردم نهاد خواند و افزود: این مجموعه در تلاش برای توسعه مسئولیت‌پذیری زیست محیطی در دنیا تشکیل شده و هر ساله پروژه‌های برتر کشورهای عضو در زمینه‌های آب، خاک، هوا، انرژی و همچنین پروژه‌های اجتماعی را گردآوری می‌کند و طرح‌های برتر را به عنوان ایده‌های جدید به دنیا معرفی می‌کند.

وی افزود: برای برگزاری هجدهمین دوره اجلاس جهانی آب نیز ۷۸ پروژه از کشور ایران برای ارزیابی به بنیاد جهانی انرژی ارسال شده است.

وی تاکید کرد: ایران از منظر تاریخی و فرهنگی دارای ظرفیت پاسخگویی به چالش‌های زیست محیطی است و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده تا دفتر بین‌المللی آب در تهران تشکیل و هر ساله نشست‌های بین‌المللی برای راهکارهای خروج از بحران‌های زیست محیطی برگزار شود.

امامی در خاتمه تاکید کرد: تا کنون بیش از ۱۱۰ کشور عضو بنیاد جهانی انرژی برای حضور در این رویداد بین‌المللی آمادگی خود را اعلام کرده‌اند و در سال ۲۰۱۴ نیز کشور ایران برای نخستین بار میزبانی این رویداد بین‌المللی را بر عهده گرفت.

 

 

 


کد مطلب: 67114

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/67114/برگزاری-اجلاس-بین-المللی-آب-راهی-توسعه-بخش-روستایی

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com