کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نروژ، پیشرو در صنعت خودروهای الکتریکی

5 دی 1396 ساعت 12:42

زیست آنلاین: نزدیک به یک سوم از خودروهای معامله شده در نروژ در سال جدید، خودروهای برقی هستند و کارشناسان بر این باورند که تا انتهای سال این سهم به شدت افزایش خواهد یافت.


به گزارش زیست آنلاین، نروژ رهبر بی رقیب جهان در زمینه اتومبیل های الکتریکی است، و تقریبا به طور انحصاری، از منابعی خارج از منابع برق آبی کشور استفاده می کند. تقریباً یک سوم خودروهای جدید که در سال جاری به فروش می رسند، یک مدل پلاگین - یا به طور کامل الکتریکی و یا ترکیبی - خواهد بود و کارشناسان انتظار دارند که این سهم تا سال آینده به حدود ۴۰ درصد افزایش یابد.

رهبری نروژ در خودروهای الکتریکی توسط دولت حمایت شده است که از طیف وسیعی از انگیزه های سخاوتمندانه و سودمند به عنوان راهی برای رسیدن به جاه طلبی های تغییر تغییر اقلیم خود استفاده می کند. خریداران خودروهای الکتریکی، مالیات بر واردات و مالیات بر خودروهای پلاگین را پرداخت نمی کنند و در هزاران پوند هزینه صرفه جویی می کنند. هزینه های حمل و نقل با این خوردوها نیز پایین تر است زیرا برق ارزان تر از بنزین و دیزل است. در همین حال مالیات بر جاده برای این خودروها نیز کاهش می یابد و سال آینده به صفر خواهد رسید. صاحبان ماشین های الکتریکی هزینه های عوارض جاده ها، هزینه های حمل و نقل با کشتی و هزینه های پرداخت شهر را که دیگر نروژی ها با آن مواجه هستند، پرداخت نمی کنند. علاوه بر این، آنها می توانند به طور رایگان پارک کنند و حتی در بعضی از خطوط اتوبوس رانی نیز حرکت کنند.

علیرغم موفقیت در استفاده از ماشین الکتریکی در نروژ، هیچ تضمینی وجود ندارد که حمایت سیاسی فراوان از حمل و نقل وابسته به باتری ادامه یابد. دولت در ماه اکتبر با پیشنهاد خود برای پایان دادن به معافیت مالیاتی برای سنگین ترین ماشین های الکتریکی در سال ۲۰۱۸، تغییرات مقرراتی را شروع خواهد کرد. این مقررات با عنوان مالیات تسلا نیز معروف است زیرا در حال حاضر معافیت مالیاتی دو مدل خودروی تسلا با این مقررات حذف خواهد شد./منبع: theguardian


کد مطلب: 66913

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/66913/نروژ-پیشرو-صنعت-خودروهای-الکتریکی

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com