تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : 87100
در راستای انعقاد تفاهم نامه با اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، کارگاه آموزشی ویژه سرگروه های آموزشی و جمعی از دبیران این اداره کل به منظور ارتقا سواد آبی در سد لتیان برگزار شد.
کارگاه آموزشی ویژه سرگروه های آموزشی و جمعی از دبیران آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، در این کارگاه آموزشی که با هدف تشریح اهمیت اطلاع رسانی و آگاه سازی سرگروه های آموزشی و  دبیران صورت گرفت، "رامین احمدیان" کارشناس طرح احیاء وتعادل بخشی منابع آب زیرزمینی شرکت عنوان کرد: باتوجه به موقعیت جغرافیایی و  اقلیمی، در کشور ایران با بارندگی کمتر از یک سوم میانگین جهانی و تبخیر و تعرق بیش از سه برابر میانگین جهانی روبرو هستیم که همین امر توجه بیش از پیش به مساله مدیریت استفاده از منابع آب را در همه بخش های شرب و بهداشت، صنعت و خدمات و بخش کشاورزی را  ضروری می سازد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به افزایش جمعیت و افزایش روز افزون نیاز به منابع آب در اثر توسعه بوجود آمده در بخش های مختلف، سرانه آب تجدید شونده طی چند دهه اخیر به شدت کاهش یافته به نحوی که در حال حاضر با توجه به آمارهای اعلام شده کشور در مرحله تنش آبی (سهم سرانه هر نفر بین 1000 تا 1700 متر مکعب در سال) قرار داریم.

احمدیان در ادامه ضمن اشاره به انجام فعالیت ها و پروژه های مختلف توسط شرکت آب منطقه ای تهران که به منظور حفاظت از منابع آب و تامین نیازهای آبی ساکنان استان تهران در حال انجام می باشد، تصریح کرد: دستیابی به این هدف نیازمند هماهنگی و همکاری همه سازمان ها و ارگان ها و استفاده از ظرفیت های آنها می باشد.

اهمیت ارقای سواد آبی دانش آموزان و تاثیر بلند مدت این آموزش بر مدیریت منابع آب کشور

وی در بخش دیگری از سخنان خود  با بیان اینکه امضای تفاهم‌نامه همکاری شرکت آب منطقه‌ای تهران با اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، باعث بوجود آمدن ظرفیت جدیدی به منظور گسترش سواد آبی در میان دانش آموزان، دبیران و خانواده هایشان می گردد، اضافه کرد: شرکت آب منطقه ای تهران امیدوار است با توجه به انجام فعالیت هایی در قالب تفاهم نامه توسعه و گسترش آموزش های مرتبط با مسائل آبی در میان دانش آموزان با هدف حرکت به سوی داشتن نسلی آگاه، حساس و مسئولیت پذیر در قبال مسائل آبی مثمرثمر واقع گردد.

در ادامه " سهیلا فراهانی" رییس پژوهش سراهای دانش آموزی شهر تهران با تاکید بر نقش پررنگ نظام آموزش و پرورش در مصرف بهینه منابع آبی و فرهنگسازی در جامعه گفت: سرگروه های آموزشی و معلمان اکنون از نزدیک با وضعیت منابع آبی و زیرزمینی آشنا شده که می توانند این تجربیات را به صورت موثرتر به دانش آموزان و سایر دبیران منتقل کنند.

گفتنی است در پایان این نشست، به سوالات مطرح  شده سرگروه های آموزشی و دبیران در خصوص وضعیت منابع آب استان پاسخ های لازم داده شد.
https://zistonline.com/vdcfxydc.w6dexagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما