تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۶
کد مطلب : 87099
مدیر آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) اعلام کرد محدود شدن عرضه بازارهای گاز طبیعی مایع (LNG) و کاهش عرضه تولیدکنندگان بزرگ نفت، دنیا را در میانه نخستین بحران انرژی جهانی واقعی قرار داده است.
با نخستین بحران انرژی جهانی واقعی روبرو هستیم
به گزارش زیست آنلاین، فاتح بیرول در کنفرانس هفته انرژی بین المللی سنگاپور اظهار کرد: رشد واردات LNG به اروپا در بحبوحه بحران اوکراین و احتمال بهبود تقاضای چین برای این سوخت، بازار را دچار محدودیت عرضه می‌کند، در حالی که تنها ۲۰ میلیارد متر مکعب ظرفیت جدید LNG سال آینده وارد بازار خواهد شد.

مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اظهار کرد: همزمان، تصمیم اخیر اوپک پلاس برای کاهش تولید به میزان دو میلیون بشکه در روز، تصمیم پرریسکی است زیرا این آژانس انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت امسال دو میلیون بشکه در روز رشد کند. این تصمیم به خصوص از این جهت پرریسک است که اقتصادهای متعددی در سراسر جهان در آستانه سقوط به ورطه رکود قرار دارند و اگر ما درباره رکود جهانی صحبت می‌کنیم، از نظر من این تصمیم واقعا مایه تاسف است.

اما بیرول خاطرنشان کرد: بحران انرژی فعلی می‌تواند با تسریع روند گذار به سوی منابع انرژی پاک و تشکیل سیستم انرژی پایدار و مطمئن، نقطه عطفی در تاریخ انرژی باشد. امنیت انرژی، عامل شماره یک تاثیرگذار در گذار انرژی است زیرا کشورها، فناوری‌های انرژی و تجدیدپذیرها را به عنوان یک راه‌کار می‌بینند.

بیرول گفت: آژانس بین‌المللی انرژی انتظار دارد نیروی تجدیدپذیر در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۰۰ گیگاوات افزایش پیدا کند که ۲۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، مدیر آژانس بین‌المللی انرژی در بخش دیگری از اظهاراتش، اعلام کرد جهان با وجود سقف قیمت، همچنان نیاز دارد نفت روسیه وارد بازار شود و جریان نفت ۸۰ تا ۹۰ درصدی، سطح دلگرم کننده برای تامین تقاضا خواهد بود. جزئیات سقف قیمت همچنان به کار بیشتری نیاز دارد و این سقف برای محدود کردن درآمد نفتی روسیه در واکنش به حمله نظامی مسکو به اوکراین، طراحی شده است./ایسنا
https://zistonline.com/vdccoxq4.2bqmo8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما