تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : 86964
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست:

سهم سازمان محیط‌زیست از بودجه کشور ٢ صدم درصد است

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: از سال ١٣٩۴ یعنی سال ابلاغ سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط، سهم سازمان محیط‌زیست از کل اعتبار گشود ٢ صدم درصد است که با توجه به وظیفه سنگین سازمان در راستای حفظ محیط‌زیست و سیاست های ابلاغی نیازمند تحول و جهش اساسی است.
سهم سازمان محیط‌زیست از بودجه کشور ٢ صدم درصد است
به گزارش زیست آنلاین، رضا انجمن شعاع روز یکشنبه در نخستین همایش سیاست های کلی نظام در حوزه محیط زیست افزود: یکی از محورهای اصلی در پیشبرد اهداف و سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط زیست سرمایه انسانی ارزشمندی است که در سازمان محیط‌زیست حضور دارند از سوی دیگر باور مدیران در اجرای درست طرح ها هم بسیار مهم است.  

وی اظهارداشت: برای اینکه در یک مسیر مشخص برای رسیدن به یک الگوی مطلوب و رسیدن به هدف تعیین شده برسیم راهی جز اجرای سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط زیست نداریم.  

انجمن شعاع ادامه داد: شاخص عملکرد ها در زمینه مصرف بهینه اب، شدت مصرف انرژی، سرانه ظرفیت زیستی و انتشار گاز کربنیک نشان می دهد که وضعیت محیط زیست کشور ناپایدار است و در شرایط ریسک بالا قرار دارد لذا باید از ظرفیت های که در اختیار داریم درست استفاده کنیم.  

وی افزود: یکی از این ظرفیت ها زمانی است که در اختیار داریم که باید در این مسیر از بزنگاه های موجود به خوبی بهره ببریم، یکی از این بزنگاه ها برنامه هفتم توسعه است چون اکنون در مرحله تدوین آن هستیم که می توانیم با برنامه ریزی از آن استفاده کنیم.  

وی تاکید کرد: سهم اعتباری سازمان از کل بودجه کشور ناچیز و در حد دو صدم درصد است که نیاز به جهش دارد، در این راستا ستاد برنامه و بودجه سازمان تشکیل شد و در این مسیر در حال برنامه ریزی هستیم.  

وی اظهارداشت: با ابلغ سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط زیست بار سنگینی بر دوش سازمان محیط‌زیست گذاشته است از سوی دیگر رییس جمهوری هم بر حفظ محیط‌زیست تاکید دارد که این هم وظیفه سازمان را سنگین تر می کند.  

وی گفت: بررسی ها نشان می دهد حدود ۴٧ درصد از سیاست های ابلاغی رهبری در حوزه محیط زیست عملیاتی شده و بیش از نیمی از آن مانده است همچنین بندهای آن به طور متوازن دنبال نشده است.  

انجمن شعاع با اشاره به اینکه البته اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: در برنامه اول تا ششم توسعه هیچگاه به محیط‌زیست جداگانه پرداخته نشده است اما در برنامه هفتم یک بخش به طور مجزا به محیط‌زیست اختصاص داده شده دیگه این نشان از رویکرد دولت در حفظ محیط‌زیست دارد و ما هم باید از ابن فرصت به خوبی استفاده کنیم.  

وی تاکید کرد: ستاد برنامه و بودجه سازمان فعال است تا سازمان محیط‌زیست را در یک دوره ۵ ساله به لحاظ انجام وظیفه ای که برعهده دارد بیمه کند.  

وی اظهارداشت: سازمان برای اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبری در حوزه محیط زیست باید به فناوری های روز مجهز شود چون در پایش اقدامات راهی جز تجهیز سازمان به فناوری های روز نداریم که این مسأله هم نیازمند اعتبار است./ایرنا
https://zistonline.com/vdcc0oq4.2bqee8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما