تاریخ انتشار :جمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : 86767
گزارشی جدید نشان می‌دهد سامسونگ قصد دارد با سرمایه‌گذاری هنگفت ۲۰۰ میلیارد دلاری، ۱۱ کارخانه‌ی تراشه سازی در ایالات متحده تأسیس کند.
سامسونگ ۱۱ کارخانه‌ی تولید تراشه در آمریکا راه اندازی می کند
سامسونگ ۱۱ کارخانه‌ی تولید تراشه در آمریکا راه اندازی می کند
به گزارش زیست آنلاین، سامسونگ فرایند ساخت کارخانه‌ی تراشه‌سازی ۱۷ میلیارد دلاری خود را در تگزاس آغاز کرده است. بااین‌حال، برنامه‌های سرمایه‌گذاری این شرکت به همین‌جا ختم نمی‌شود. طبق گزارش‌ها، غول فناوری کره‌ای قصد داره در ۱۰ سال آینده، ۱۱ کارخانه‌ی تولید تراشه در آمریکا بسازد.

سامسونگ می‌تواند حدود ۲۰۰ میلیارد دلار در تگزاس سرمایه‌گذاری کند تا ۱۱ کارخانه‌ی تولید تراشه در این ایالت تأسیس کند. براساس اسنادی که دراختیار دولت قرار گرفته است، اگر همه‌ی برنامه‌های این شرکت طبق پیش‌بینی‌ها ادامه یابد، بیش از ۱۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد. درخواست‌های سرمایه‌گذاری غول فناوری کره‌ای اخیرأ در وب‌سایت کنترلر تگزاس ثبت شده است.

SamMobile می‌نویسد دو کارخانه از ۱۱ کارخانه‌ی جدید سامسونگ در سایت‌های تگزاس هستند؛ جایی‌که این شرکت می‌تواند حدود ۲۴٫۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری و ۱۸۰۰ شغل ایجاد کند. ۹ کارخانه‌ی باقی‌مانده می‌توانند در تیلور احداث شوند؛ جایی‌که این شرکت قصد دارد ۱۶۷٫۶ میلیارد دلار در آن سرمایه‌گذاری و ۸۲۰۰ شغل جدید ایجاد کند.

اگر همه‌‌چیز طبق برنامه‌ی پیشنهادی سامسونگ پیش رود، اولین کارخانه از این ۱۱ مورد، فعالیت خود را از سال ۲۰۳۴ آغاز خواهد کرد. طبق پیش‌بینی‌ها دو مورد دیگر از این کارخانه‌ها نیز کار خود را در سال ۲۰۴۲ آغاز خواهند کرد. ازآنجاکه این شرکت به یکی از برجسته‌ترین سرمایه‌گذاران ایالات متحده تبدیل می‌شود، می‌تواند معافیت‌های مالی درخورتوجهی به میزان ۴٫۸ میلیارد دلار دریافت کند.

ما باید درک کنیم که هیچ‌یک از این طرح‌ها نهایی و تصویب نشده است. اگر اوضاع طبق برنامه‌ پیش نرود، شرکت کره‌ای می‌تواند برنامه‌های برخی از کارخانه‌های تولید تراشه را متوقف کند یا آن‌ها را در جای دیگری بسازد. میشل گلیز، سخنگوی سامسونگ، گفت که ثبت این برنامه‌ها بخشی از برنامه‌ریزی بلندمدت این شرکت است.

اد لاتسون، مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان منط‌قه‌ای آستین گفت: تعهد و سرمایه‌گذاری سامسونگ دراین زمینه، اولین اقدام در نوع خود است. ما درمورد بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری خارجی در ایالات متحده و در منطقه‌ی خود صحبت می‌کنیم. این مورد تأثیر چشم‌گیری روی توسعه‌ی اقتصادی و رشد تگزاس مرکزی خواهد داشت.

جهت یادآوری، سامسونگ بیش از ۲۵ سال است که کارخانه‌ی تولید تراشه‌ی خود را در تگزاس راه‌اندازی کرده است، بنابراین برای این ایالت تازگی ندارد. موافقت نامه‌های مشوق فصل ۳۱۳ تگزاس، امکان بهره‌مندی از تخفیف‌های مالیاتی درخورتوجهی را به شرکت‌هایی که مشاغل جدید ایجاد می‌کنند ارائه می‌دهد. بااین‌حال، برنامه‌ی فصل ۳۱۳ به‌زودی منقضی می‌شود و به‌همین دلیل است که شرکت‌ها برای ثبت درخواست‌های جدید عجله دارند.

سامسونگ تنها شرکت نیمه‌هادی نیست که در ایالات متحده سرمایه‌گذاری می‌کند. با تنش‌های مدوام میان چین و غرب، بسیاری از شرکت‌های تولید تراشه‌ از جمله رهبر جهانی این حوزه یعنی TSMC درحال سرمایه‌گذاری هنگفت در ایالات متحده هستند. سامسونگ برنامه‌های بزرگی برای پیشی گرفتن از رقیب تایوانی در تجارت تولید تراشه‌های قراردادی دارد، اما فقط زمان نشان خواهد داد که آیا برنامه‌های این شرکت موفقیت‌آمیز خواهد بود یا خیر.
https://zistonline.com/vdcd550j.yt0996a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما