تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : 86659
به دنبال انتشار اخباری در خصوص تخریب منطقه حفاظت شده سفیدکوه در محدوده معدن سه کره شرقی از توابع شهرستان چگنی، بهره‌بردار این معدن موضوع را قویا رد و تکذیب کرد.
اقدامات معدن در محدوده پروانه بهره‌برداری است/ در محدوده منطقه حفاظت شده فعالیتی نداریم
به گزارش زیست آنلاین، نصیر بهرامی در خصوص پخش تصاویری مبنی بر تخریب منطقه حفاظت شده سفیدکوه، اظهار کرد: فعالیت ما در معدن سه کره شرقی کاملا قانونی است و انفجاری در این معدن صورت نگرفته و تمامی مستندات این ادعا توسط محاکم قضایی و مراجع ذیربط تایید شده است.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری خارج از پروانه معدن صورت نگرفته است، بیان کرد: همچنین هیچ‌گونه تخریبی خارج از محدوده صورت نگرفته است.

این بهره‌بردار معدن سه کره شرقی شهرستان چگنی گفت: برخی افراد ادعا دارند که فعالیت این معدن در منطقه حفاظت شده خارج از محدوده بوده که این موضوع بارها و بارها توسط دادگاه رد شده است.

بهرامی تصریح کرد: ما به هیچ عنوان به دنبال تخریب محیط‌زیست نبوده و نیستیم و حاضریم فعالیت‌های زیست محیطی همچون کاشت درخت و فضای سبز را را نیز در کنار معدن انجام دهیم.

وی اضافه کرد: فرآیند تمدید پروانه بهره‌برداری معدن در حال انجام است اما متاسفانه طی دو سال اخیر فعالیت این معدن به حالت تعلیق درآمده و حتی ۵۶ نیروی شاغل بیمه شده بیکار شدند.

او با بیان اینکه این افراد الان با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند و منتظر تعیین تکلیف معدن هستند،خاطرنشان کرد: ما باید تابع قانون باشیم و قانون فصل‌الخطاب برای همگان است، تا زمانیکه پروانه تمدید نشود هیچ‌گونه فعالیتی در معدن انجام نخواهد گرفت.

این بهره‌بردار معدن سه کره شرقی شهرستان چگنی عنوان کرد: ظرفیت تولید این معدن در سال ۴۰ هزار تن سنگ مرمریت است و در صورت حمایت مسئولین علاوه بر ۵۶ نفر مذکور قابلیت اضافه کردن ۳۰ نفر دیگر را خواهیم داشت.

بهرامی تصریح کرد: برخی‌ ادعا دارند که فعالیت معدن باعث بروز مشکلاتی برای ساکنین روستای سکوره بالا شده است و این در حالیست که هیچ روستایی به نام سکوره بالا وجود ندارد.

وی تصریح کرد: باز تاکید می‌کنم تعرض به منطقه حفاظت شده سفید کوه صورت نگرفته و اقدامات معدن در محدوده پروانه بهره‌برداری است و به هیچ عنوان در محدوده حفاظت شده ورود نخواهیم کرد./ایسنا
https://zistonline.com/vdcdn90j.yt09k6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما