تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : 86620
سرپرست فرمانداری شادگان افزایش حق‌آبه تالاب این شهرستان را خواستار شد و گفت: تامین نشدن حق آبه کافی حیات تالاب بین المللی شادگان را به خطر انداخته است.
تالاب شادگان در انتظار اتفاقات بد
تالاب شادگان در انتظار اتفاقات بد
به گزارش زیست آنلاین، جمال صالح زاده چهارشنبه در نشست کمیته حفاظت از تالاب بین المللی شادگان افزود: در صورتی که حق آبه تالاب شادگان به صورت مستمر و دائمی تامین نشود باید منتظر اتفاقات بدی برای این تالاب بود.

سرپرست فرمانداری شادگان با تاکید بر اینکه همانطور که مدافع تامین حق آبه تالاب هستیم، مدافع اشتغال مردم شادگان نیز هستیم گفت: احیای تالاب تاثیر جدی بر ارتقای زندگی و معیشت مردم شادگان دارد.

صالح‌زاده بیان کرد: در برابر حفاظت از تالاب همه  مسئول هستیم ،باید حق‌آبه تالاب تامین شود تا  معیشت مردمی که در کنار تالاب زندگی می‌کنند نیز تامین گردد .

تالاب بین‌المللی شادگان با بیش از ۵۰۰ هزار هکتار وسعت در جنوب خوزستان قرار دارد و بزرگترین تالاب ثبت شده کشور در فهرست تالاب‌های بین‌المللی است.

این تالاب از طریق خورهای متعدد به خلیج‌فارس متصل می‌شود که با آب‌ شیرین، لب‌شور و آب‌شور، محیطی مناسب برای زیست انواع آبزیان، پرندگان، جوندگان و حیوانات اهلی و وحشی در آن فراهم آمده است.

تالاب شادگان همه ساله در فصل پاییز میزبان انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر از مناطق سردسیر سیبری، روسیه، آسیای میانه و مناطق داخلی ایران است.

این تالاب بین المللی در سالهای اخیر به دلیل خشکسالی آسیب دیده است./ایرنا
https://zistonline.com/vdcbg0bw.rhb05piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما