تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 86609
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری خراسان رضوی گفت: ۲.۵ میلیون هکتار از بیابان‌های خراسان رضوی تحت تأثیر فرسایش بادی قرار دارد و ۱.۲ میلیون هکتار نیز کانون‌های بحرانی است.
۲.۵ میلیون هکتار از بیابان‌های خراسان رضوی تحت تأثیر فرسایش بادی
۲.۵ میلیون هکتار از بیابان‌های خراسان رضوی تحت تأثیر فرسایش بادی
به گزارش زیست آنلاین، مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری خراسان رضوی گفت: ۳۰ کانون فرسایش بادی در ۲۲ شهرستان این استان شناسایی شده است.

محسن فنودی در همایش روز جهانی مقابله با بیابانزایی در دانشگاه حکیم سبزواری اظهار کرد: ۴۷ درصد از مساحت ۱۱ میلیون هکتاری استان خراسان رضوی را بیابان تشکیل می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد: ۲.۵ میلیون هکتار از بیابان‌های خراسان رضوی تحت تأثیر فرسایش بادی قرار دارد و ۱.۲ میلیون هکتار نیز کانون‌های بحرانی است.

وی تصریح کرد: سالانه ۱۵ هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی احیا می‌شود که تا کنون ۱.۵ میلیون هکتار از عرصه‌های بیابانی کنترل شده است.

فنودی افزود: این در حالی است که اراضی بیابانی از حدود ۷۰۰ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ به یک میلیون و ۲۰۰ هکتار در سال ۱۳۹۹ رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد: برای جلوگیری از رشد بیابان‌ها، شناخت گونه‌های بهتر گیاهی و روش‌های مناسب‌تر احیا، نیاز به انجام پژوهش و کار علمی است و از همین رو مجامع دانشگاهی و به ویژه دانشگاه حکیم سبزواری در این زمینه می‌تواند پشتیبانی لازم را در حوزه پژوهش انجام دهد.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ و با حضور رئیس جمهور در استان خراسان رضوی، اعتبارات ما با افزایش ۲ برابری به ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال رسید.

فنودی بیان کرد: سال گذشته با اعتبارات یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی، ۲۰ هزار هکتار از بیابان‌ها احیا شد./مهر
https://zistonline.com/vdci3qav.t1aqu2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما