تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۴
کد مطلب : 86598
یک شرکت فناوری آب و فاضلاب، یک پلتفرم دیجیتالی ایجاد کرده است که به تاسیسات فاضلاب در مدیریت هوادهی و استفاده از مواد شیمیایی کمک می‌کند.
کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای با پلتفرم‌های دیجیتال
کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای با پلتفرم‌های دیجیتال
به گزارش زیست آنلاین، ترکیب مفاهیم صنعتی با فناوری‌های دیجیتال مانند اینترنت اشیا و هوش مصنوعی، باعث شکل‌گیری سیستم‌های صنعتی هوشمند و دوستدار محیط زیست و کاهش مصرف انرژی شده است.

آن طور که Green Citizen گزارش داده، Xylem، یک شرکت فناوری آب، یک پلتفرم دیجیتالی ایجاد کرده که به تاسیسات فاضلاب در مدیریت هوادهی و استفاده از مواد شیمیایی کمک می‌کند.

مدیران Xylem می‌گویند سیستم آن‌ها بر عملیات فاضلاب نظارت کرده، در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند و هزینه‌های عملیاتی را کاهش می‌دهد.

پلتفرم چه می‌کند؟

آنها یک پلتفرم دیجیتالی ایجاد کردند که از داده‌ها برای ارائه توصیه‌های به روز و کاربردی استفاده می‌کند. در واقع کارخانه‌ها می‌توانند تعداد مواد شیمیایی و نوع هوادهی را که استفاده می‌کنند تجزیه و تحلیل و سپس بهینه‌سازی کنند و سپس مصرف انرژی را تا ۲۵ درصد کاهش دهند.

طبق گفته ScienceDirect، هوادهی، که فرآیندی است که گازها را حل می‌کند و ترکیبات آلی فرار را کاهش می‌دهد، پرمصرف‌ترین بخش تصفیه فاضلاب است. این بخش در واقع ۵۰ تا ۶۰ درصد مصرف انرژی یک کارخانه فاضلاب را به خود اختصاص می‌دهد. در نتیجه کنترل هوادهی برای تحقق کاهش انرژی و کارایی در این فرآیند بسیار مهم است.

Xylem ادعا می‌کند که با بهبود بهره‌وری انرژی، تاسیسات آبی می‌تواند انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای

شرکت‌های تصفیه آب حدود ۲ درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای جهان را تشکیل می‌دهند که شامل دی اکسید کربن، متان و اکسید نیتروژن می‌شود. اکسید نیتروژن حاصل از فاضلاب بیش از یک چهارم کل گازهای گلخانه‌ای را تولید می‌کند.

این سیستم‌های هوشمند برای نظارت بر فناوری‌های گوناگون کارآمد هستند و می‌توانند این انتشارات را کاهش دهند.
https://zistonline.com/vdcfctdc.w6dv1agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما