تاریخ انتشار :جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب : 86576
نشست جهانی تغییرات اقلیمی در شهر "بن" آلمان در حالی وارد آخرین روز خود شده که کشورهای ثروتمند به "خیانت" به جهان در حال توسعه متهم شده‌اند و این دو هفته مذاکرات با نزاع و رنجش بین کشورهای ثروتمند و فقیر بر سر پرداخت پول نقد برای جبران خسارت آب و هوایی پایان یافت.
مذاکرات تغییرات اقلیمی بن؛ کشورهای ثروتمند به «خیانت» متهم شدند
به گزارش زیست آنلاین، کشورهای فقیرتر می‌گویند که در اجلاس آب و هوایی سال گذشته در گلاسگو به آن‌ها قول داده شد که امسال به خواسته‌های اصلی آن‌ها توجه شود و با اختصاص بودجه‌ای جدید به آن‌ها کمک شود تا با خسارات ناشی از افزایش دما مقابله کنند.

این کشورها می‌گویند که این موضوع در کنفرانس بن به حاشیه رفته است.

نمایندگان کشورهای در حال توسعه می‌گویند که تاثیرات آب و هوایی بر کشورهایشان شدیدتر از کشورهای ثروتمندتر است و آن‌ها توانایی مالی کمتری برای مقابله با این اثرات دارند.

این کشورها می‌گویند که در ۲۵ سال گذشته با ضرر و آسیب‌های ناشی از تغییرات اقلیمی زندگی کرده‌اند.

کشورهای در حال توسعه استدلال می کنند که تغییرات آب و هوایی که آن‌ها تجربه می‌کنند ناشی از انتشار دی اکسیدکربن طی سال‌های دوری است که منشا آن به کشورهای ثروتمند برمی‌گردد. آن‌ها می‌گویند اروپا و آمریکا اکنون مسئول پرداخت این خسارات هستند.

بنابر گزارش بی بی سی، اما آمریکا و اروپا با چنین استدلالی موافق نیستند. آن‌ها بیم آن دارند که اگر برای انتشار گازهای گلخانه‌ای تولید شده طی سالیان دور غرامت یا هزینه‌ای پرداخت کنند، این می‌تواند کشورهایشان را برای چندین دهه یا حتی قرن‌های آینده درگیر پرداخت میلیاردها دلار کند./ایسنا
https://zistonline.com/vdcb0sbw.rhb0zpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما