تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب : 86459
بزرگترین پارکینگ خورشیدی جهان افتتاح شد

رابطه عجیب بین صنعت موسیقی و انرژی پایدار

بزرگترین پارکینگ خورشیدی جهان که مجهز به سایبان پایدار است در هلند افتتاح شد که پیام‌رسان ارتباط صنعت موسیقی با انرژی پایدار و سبز است.
رابطه عجیب بین صنعت موسیقی و انرژی پایدار
رابطه عجیب بین صنعت موسیقی و انرژی پایدار
به گزارش زیست آنلاین، بزرگترین پارکینگ خورشیدی جهان در جشنواره موسیقی معروف هلند افتتاح شد. این جشنواره سعی داشت تا با به نمایش گذاشتن پارکینگ‌های مجهز به انرژی پایدار، اعتبار و رابطه بین صنعت موسیقی و انرژی پایدار را روحی تازه ببخشد و برای جهانیان الگو باشد.

جشنواره Lowlands در هلند، سالانه بیش از ۵۰ هزار دوستدار موسیقی را به خود جذب می‌کند. این رویداد سه روزه در حومه آمستردام برگزار شده که متشکل از مجموعه‌ای از هنرمندان مانند  ستاره‌های راک و پاپ تا دی‌جی‌های درام اند بیس مشهور جهان است.

اما در حالی که اروپا به سمت جایگزین‌های انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت می‌کند، جشنواره با پارکینگ خورشیدی جدید به دنبال بهبود اعتبار سبز خود است. اریک ون ایردنبورگ، کارگردان Lowlands می‌گوید: «به‌عنوان سازمان‌دهنده جشنواره، ما می‌خواهیم چشم‌اندازی خوش‌بینانه از آینده را ترویج دهیم و در حل مشکلات آب‌وهوایی نقش ایفا کنیم. ما امیدواریم که این سازه هرچند کوچک، بتواند الهام‌بخش بازدیدکنندگان باشد تا در پایدارتر کردن جهان کمک کنند.

پارکینگ خورشیدی چیست؟

پارکینگ خورشیدی جدید، حرکت Lowlands را به سمت پایداری هدایت می‌کند. این پارکینگ ۳۵۰ هزار متر‌مربع مساحت دارد و دارای ۹۰ هزار پنل خورشیدی و فضایی برای بیش از ۱۵ هزار خودرو است.

همانطور که تماشاگران جشنواره در حال پارک‌کردن خودروی خود هستند و از صحنه لذت می‌برند، این سایبان خورشیدی خودرو می‌تواند تا ۳۵ مگاوات بر ثانیه (مگاوات پیک) انرژی از خورشید را به طور همزمان تولید کند. این نیرو برای تامین ۱۰ هزار خانوار یا ۱۰۰ جشنواره Lowlands کافی است. روبن بروور از MOJO Concerts، شرکت سازنده Lowlands، می‌گوید: «برای شرکت ما ضروری است که به یک جامعه پایدار متعهد باشیم». این یک گام مهم در انتقال انرژی به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای ما است.

جشنواره هلندی سال‌هاست که تلاش می‌کند تا این رویداد را در مورد آب و هوا آگاهانه‌تر برگزار کند، اما مصرف انرژی همچنان یک چالش است. تقریباً ۳۰۰ هزار کیلووات ساعت برق در این جشنواره هر سال مصرف می‌شود که سوخت‌های فسیلی بخش عمده این رقم را تامین می‌کنند./یورونیوز
https://zistonline.com/vdcb9abw.rhb0spiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما