تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : 86454
مدیرکل پژوهش وزارت نفت گفت: درخت فناوری مجموعه وزارت نفت تا پایان خردادماه رونمایی خواهد شد و تا مهرماه سال جاری نقشه راه توسعه فناوری وزارت نفت استخراج می‌شود.
رونمایی از درخت فناوری وزارت نفت تا پایان خرداد ماه
رونمایی از درخت فناوری وزارت نفت تا پایان خرداد ماه
به گزارش زیست آنلاین، مهدی احمد خان بیگی در حاشیه بازدید از شرکت‌های دانش بنیان و فناور حوزه نفت و گاز شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار داشت: از بهمن ماه سال گذشته که وزیر نفت سند جهت‌گیری های کلان پژوهش، فناوری و تجاری سازی وزارت نفت را ابلاغ کردند بر اساس آن چهار شرکت دانش بنیان ما فرصت یافتند که اولویت‌های خود را اعلام کنند.

وی افزود: بر این اساس درخت فناوری مجموعه وزارت نفت تا پایان خردادماه رونمایی خواهد شد و تا مهرماه سال جاری نقشه راه توسعه فناوری وزارت نفت استخراج می‌شود.

مدیرکل پژوهش وزارت نفت ابراز داشت: نقشه راه توسعه فناوری، دقیق مشخص می‌کند که کدام طرح‌ها ذیل فناوری‌ها انجام شود.

خان بیگی با بیان اینکه نقشه راه توسعه فناوری نیازهای کنونی را پوشش داده و با آینده پژوهی نیازهای آتی را در بر می‌گیرد، افزود: در این نقشه بر اساس سطح آمادگی فناوری استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها (TRL) شرکت‌های دانش بنیان، پارک‌ها و سازندگان تجهیزات مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه همه نیازهای صنعت نفت تا مهر ماه مشخص می‌شود، اضافه کرد: سامانه‌ای نیز در حال طراحی است که نیمه دوم سال آماده می‌شود که در آن افق و عناوین پروژه‌ها، نیازمندی‌ها با ظرفیت دانش بنیان تخصصی انجام می‌شود.

مدیرکل پژوهش وزارت نفت خاطرنشان کرد: برای ایجاد تعامل بین پارک نوآوری وزارت نفت در تهران و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تلاش می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر در امور مهندسی پژوهش و فناوری وزارت نفت و هیئت همراه در سفری یک روزه به اصفهان صبح امروز از شهرک علمی- تحقیقاتی اصفهان و تعدادی از شرکت‌های فناور و دانش بنیان حوزه نفت و گاز بازدید کردند.

۶۱۲ واحد فناور در شهرک علمی- تحقیقاتی اصفهان مستقر است که از این تعداد ۹۰ شرکت تخصصی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت دارند./مهر
https://zistonline.com/vdcgtt97.ak93n4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما