تاریخ انتشار :دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۲۲
کد مطلب : 86444
از صبح امروز آسمان شهرهای مختلف استان کرمانشاه و خوزستان به ویژه مناطق مرزی باز هم میزبان گرد و غباری بود که برخی از شهرستان‌ها را در وضعیت بحران قرار داده است.
آخرین وضعیت گرد و غبار در شهرهای غربی و جنوبی کشور
آخرین وضعیت گرد و غبار در شهرهای غربی و جنوبی کشور
به گزارش زیست آنلاین، بر اساس گزارش دریافتی از مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم این سازمان، هوای کلانشهرهای تهران، اصفهان، کرج ، اهواز و اراک به ترتیب با شاخص های ۱۲۳، ۱۲۲، ۱۲۳، ۱۱۲ و ۱۱۵ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

همچنین هوای کلانشهرهای تبریز، مشهد و شیراز به ترتیب با شاخص های ۷۲، ۶۶ و ۶۳ قابل قبول است.

شاخص آلایندگی هوا تا ۵۰ سبز و پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ زرد و قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ قرمز و ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بنفش و بسیار ناسالم، بیشتر از ۳۰۰ قهوه‌ای و خطرناک است.

هجوم گرد و غبار به خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: تا فردا سه‌شنبه وزش باد به ویژه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی خوزستان متوسط تا شدید خواهد بود و احتمال برخاستن گرد و غبار محلی در این مناطق وجود دارد.

سبزه زاری با اشاره به اینکه طی فردا سه‌شنبه روند کاهش محسوس دما در خوزستان پیش بینی می‌شود ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته امیدیه با ۴۴ و ایذه با ۱۹.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط خوزستان بودند. حداکثر دمای اهواز در این مدت ۴۳.۳ و حداقل ۲۴.۱ درجه  سانتیگراد گزارش شده است.

وضعیت هوای سه شهرستان استان کرمانشاه بحرانی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با ورود گرد و غبار به جو استان هوای شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در وضعیت بحرانی قرار گرفت.

دکتر «ابراهیم شکیبا» افزود: شاخص ساعتی کیفیت هوا AQI برای ایستگاه های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب عدد مشابه ۵۰۰ وضعیت قهوه ای یعنی خطرناک و بحرانی را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: ایستگاه شهر کرمانشاه نیز عدد شاخص ۱۱۶ وضعیت نارنجی را نشان می دهد که حاکی از ناسالم بودن هوای این شهر یک میلیون نفری است.

گرد و غبار در آبادان به ۱۸ برابر حدمجاز رسید

میزان غلظت گرد و غبار در آبادان در پی ورود توده ریزگرد به خوزستان، به ۱۸ برابر حدمجاز رسید.

به گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، غلظت گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM۱۰) در روز دوشنبه در هوای آبادان ۲ هزار و ۶۴۲ میکروگرم برمترمکعب گزارش شد.

گرد و غبار شدید در حالی آبادان را فراگرفته که ظهر امروز فروریختن بخشی از یک ساختمان ۱۰ طبقه در این شهر، پنج کشته و ۲۵ زخمی به دنبال داشته است. عملیات نجات بخشی همچنان ادامه دارد.

گزارش‌ها حاکی است که گرد و غبار در خرمشهر نیز با غلظت بالا رخ داده، اما داده‌ای از میزان آلودگی این شهر در آمار اعلامی و سامانه پایش کیفی هوای کشور، دست نیست.

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان همچنین میزان غلظت گرد و غبار را در این مدت در اهواز ۱۹۷، اندیمشک ۱۵۳، بندر امام خمینی(ره)۱۷۳، حمیدیه ۱۸۱ ، شوش ۲۰۰ و شوشتر ۱۷۱ گزارش کرده است.

تعطیلی مدارس و ادارات خوزستان در روز سه شنبه

به گزارش استانداری خوزستان کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان، در پی وقوع گرد و غبار شدید تعطیلی سراسری مدارس و ادارات را در روز سه شنبه اعلام کرده است.

غلظت گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM۱۰) در ساعت ۱۹ امروز در شهرستان حمیدیه به ۱۰ هزار میکروگرم بر مترمکعب رسیده که معادل ۶۷ برابر حدمجاز است. این میزان آخرین حد اندازه‌گیری ایستگاه‌های سنجش هوا است.
https://zistonline.com/vdcfjjdc.w6dvjagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما