تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۹
کد مطلب : 86360
مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تشریح کرد

۷ سرفصل اقدامات محیط زیستی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: پیرو ابلاغ بودجه سال ۱۴۰۱ و با عنایت به تاکید شهردار تهران بر بهبود کیفیت زندگی شهروندان هفت سرفصل کلی اقدامات محیط زیستی شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت.
۷ سرفصل اقدامات محیط زیستی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱
به گزارش زیست آنلاین، شینا انصاری با اشاره به بررسی اقدامات حوزه محیط زیست و توسعه پایدار مناطق ۲۲ گانه، برنامه ریزی اقدامات اجرایی سال ۱۴۰۱ را در ۷ سرفصل تشریح کرد و گفت: ترویج استفاده از انرژی های نو، بهبود سیستم‌های روشنایی گرمایشی و سرمایشی با هدف کاهش مصرف انرژی، اجرای طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی و استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب به منظور صرفه‌جویی و مدیریت منابع آبی در خدمات شهری، بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای کاهش آلودگی هوا، کنترل و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی (هوا، آب، خاک و صدا) و پایش آن‌ها در شهر تهران، ترویج آموزش‌های همگانی و ارتقای سطح مشارکت و فرهنگ عمومی شهروندان در مدیریت و نگهداشت پایدار شهر، بهبود مستمر راندمان بازیابی منابع و انرژی بر پایه اصول توسعه پایدار سرفصل‌های کلی اقدامات اجرایی این اداره کل است.

وی افزود: اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار برای بررسی اقدامات انجام شده سال ۱۴۰۰ و برنامه‌ریزی اقدامات اجرایی سال ۱۴۰۱ اقدام به برگزاری سلسله جلسات با مناطق ۲۲ گانه در حوزه‌های برنامه‌ریزی، آموزش و توانمندسازی، مدیریت انرژی، شناسایی و پایش منابع آلاینده و ارزیابی و استانداردها کرده است.

انصاری خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۷۵۲ میلیارد ریال بودجه جهت انجام پروژه‌های محیط زیستی به اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار و ادارات محیط زیست مناطق ۲۲ گانه اختصاص داده شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در پایان یادآور شد: بیشترین بودجه مصوب در حوزه محیط زیست متعلق به توسعه انرژی‌های نو و طراحی و اجرای روش‌های بازیافت و بازچرخانی آب و سیستم‌های تصفیه فاضلاب است که در مجموع حدود نیمی از اعتبارات موجود است. در این جلسات تمام اقدامات محیط زیستی مناطق ۲۲ گانه در سال ۱۴۰۰، چالش‌ها و فرصت‌های موجود در اجرای پروژه‌ها در سطح شهر تهران مورد بررسی و راهکارهای پیشنهادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.
https://zistonline.com/vdccx1q4.2bqee8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما