تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : 85986
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از تکلیف شهرداری تهران برای تدوین دستورالعمل و مدلی برای فروش طرح ترافیک در شرایط اضطرار آلودگی هوا در دوازدهمین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا خبر داد.
اعلام مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران/تکلیف شهرداری برای تدوین دستورالعمل فروش طرح ترافیک
به گزارش زیست آنلاین، عابد ملکی درباره مصوبات دوازدهمین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران گفت: در این جلسه مقرر شد پایگاههای سیار فوریت های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پر تردد شهر تهران مستقر شوند. همچنین پلیس راهور تهران بزرگ نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتور سیکلت ها، خودورهای دودزا و فاقد معاینه فنی و وسایل نقلیه دودزای دارای معاینه فنی اقدام لازم را به عمل آورد.

وی افزود: با همکاری فرمانداری تهران و اتحادیه کامیون داران شهر تهران، پلیس راهور از تردد شبانه کامیون ها به استثنای کامیون های حمل  سوخت ،مواد غذایی و مواد فاسد شدنی نیز جلوگیری خواهد کرد.

همچنین مقرر شد شهرداران استان تهران نسبت به جلوگیری از فعالیت های عمرانی تشدید کننده آلودگی هوا اقدام کنند. پایش ویژه شناسایی منابع آلاینده ، اعلام هشدار ، اخطار و اقدامات تشدیدی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان با جدیت تداوم پیدا خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر این که شهرداران تهران و اداره کل راهداری حمل و نقل  جاده ای استان تهران نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه های مسافربری درون وبرون شهری اقدام خواهد کرد، افزود: ممنوعیت استفاده از نفت کوره در کلیه واحدهای نیروگاهی ، صنعتی، تولیدی و معدنی و خدماتی استان کماکان ادامه خواهد داشت و مقرر شد از هرگونه فعالیت ورزشی در محیط های باز خودداری شود.

وی ادامه داد: سازمان صدا و سیما و رسانه ها باید نسبت به اطلاع رسانی لازم و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به تشدید آلودگی هوا، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری اقدام کند. استفاده از ماسک های مورد تایید وزارت بهداشت، توسط آحاد مردم به ویژه  پلیس راهور ، شهرداری ها و .... که مواجهه بیشتری با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند توصیه می شود.

ملکی تاکید کرد: مقرر شد شرکت گاز استان نسبت به تداوم تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاهها و سایر واحدهای متصل به شبکه گاز که فعالیت آنها در این شرایط ضروری است اقدام کند. همچنین هر گونه پسماند سوزی ، سوزاندن شاخ و برگ درختان باید توسط شهرداری ها پایش و برخورد لازم صورت بگیرد و سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این زمینه پایش های لازم را انجام خواهد داد.

وی افزود: مقرر شد فعالیت واحدهای تولید بتن آماده، شن و ماسه و آسفالت تا پایان روز چهارشنبه هفته جاری تعطیل باشد.همچنین مقرر شد شهرداری تهران نسبت به تدوین دستورالعمل و مدلی برای فروش طرح ترافیک در شرایط اضطرار آلودگی هوا اقدام کند./ایسنا
https://zistonline.com/vdcfv1dc.w6dtcagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما