تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : 85960
موسس باشگاه کوهنوردی آرتا تاکید کرد:

گسترش کوهنوردی بر پایه اکوتوریسم

مدیر و موسس باشگاه کوهنوردی آرتا، کیاوش هیربد، رسالت اصلی آرتا را گسترش کوهنوردی و اکوتوریسم اصیل، بر پایه اشتراک گذاری تجربه معرفی کرد. از همین روی، تلاش اصلی آرتا استفاده از تجارب اساتید برجسته و مربیان مجرب این حوزه در جهت تربیت کوهنوردانی حرفه‌ای، با اخلاق اصیل یک کوهنورد و احترام به طبیعت در نظر گرفته شده است.
گسترش کوهنوردی بر پایه اکوتوریسم
به گزارش زیست آنلاین، باشگاه کوهنوردی آرتا پس از اخذ مجوز رسمی از وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون کوهنوردی کشور، در تاریخ 21 دی ماه 1400 آغاز فعالیت رسمی خود را جشن گرفت.

این برنامه با حضور رئیسان و فعالان مطرح حوزه کوهنوردی کشور برگزار گردید: آقایان اسماعیل اسماعیل زاده رئیس هیئت کوهنوردی و صعود های ورزشی استان تهران، علی عزیزی اصل دبیر هیئت کوهنوردی وصعود های ورزشی استان، مهرداد طلایی دبیر ناوبری فدراسیون کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران، حسین ابراهیمی مدرس و مربی بقا در کوهستان، محسن هاشم نژاد کارشناس هواشناسی کوهستان

ضرورت توجه به کوهنوردی به عنوان یک ورزش حرفه ای، تعلیم اصولی کوهنوردی و بقا، گسترش فرهنگ صحیح گردشگری و احترام به فرهنگ بومی هر منطقه و حفاظت از کوهستان از جمله مواردی بودند که توسط اساتید مدعو در این گردهمایی به آنها اشاره و تاکید شد.

در سال‌های اخیر طبیعت‌گردی و کوهنوردی با سرعت زیاد، علاقمندان بسیاری پیدا کرده است. در این بین تعداد افرادی که ناخواسته به خود و طبیعت آسیب زده و در نهایت منجر به خدشه‌دار شدن چهره طبیعت‌گردی اصیل و کوهنوردی حرفه‌ای می‌شوند نیز رو به افزایش است. از جمله این آسیب‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد: به خطر افتادن جان افراد به دلیل عدم شناخت کوهستان، شرایط جوی، استفاده از تجهیزات و نداشتن مهارت بقا در کوهستان و طبیعت، آسیب‌های جسمی ناشی از عدم شناخت فیزیولوژی بدن و نحوه صحیح کوهنوردی، نارضایتی بومیان مناطق گردشگری از رفتارهای ناصحیح افراد غیربومی، تخریب کوهستان و طبیعت و ... .

بر همین اساس، باشگاه کوهنوردی آرتا با توجه به کمبودهایی که در آموزش کوهنوردی و اصول آن به علاقمندان این حوزه آشکار است، چشم انداز خود را گسترش و آموزش ورزش‌های کوهستانی و اکوتوریسم به روش صحیح و اصولی به تمامی ورزشکاران، فعالان و علاقمندان این حوزه در کشور قرار داده است.

ارائه برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی کاربردی و حرفه‌ای به ورزشکاران، گردشگران و علاقمندان با استفاده از مربیان کارآزموده و مجرب ماموریت اصلی آرتا است. زیرا آرتا بر این باور است که با آگاهی بخشی و رفتار صحیح علاوه بر جلوگیری از آسیب‌های وارده به محیط‌زیست، جان افراد نیز حفظ خواهد شد. بنا به گسترش ورزش‌های کوهستانی و اکوتوریسم، باشگاه کوهنوردی آرتا با رویکرد آموزش صحیح و اصولی، در تربیت و آموزش کوهنوردان و طبیعت‌گردان حرفه‌ای و حفظ محیط زیست گام خواهد برداشت.

مدیر و موسس باشگاه کوهنوردی آرتا، کیاوش هیربد، در این مراسم رسالت اصلی آرتا را گسترش کوهنوردی و اکوتوریسم اصیل، بر پایه اشتراک گذاری تجربه معرفی کرد. از همین روی، تلاش اصلی آرتا استفاده از تجارب اساتید برجسته و مربیان مجرب این حوزه در جهت تربیت کوهنوردانی حرفه‌ای، با اخلاق اصیل یک کوهنورد و احترام به طبیعت در نظر گرفته شده است.

پورتال باشگاه کوهنوردی آرتا در جشن افتتاحیه باشگاه رسما توسط رئیس هیئت کوهنوردی و صعود های ورزشی استان تهران تحویل و آماده استفاده گردید.
در طی این مراسم از تمامی اساتید و مربیان و همچنین اعضای فعال باشگاه، با اعطای لوح، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

لازم به ذکر است تمامی این مراسم با همراهی صمیمانه و استفاده از پتانسیل‌ اعضای باشگاه برگزار گردید. اجرای موسیقی زیبا توسط زروان بختیار از اعضای قدیمی باشگاه آرتا از جمله این موارد بود.



https://zistonline.com/vdchvwn6.23nm-dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما