تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : 85935
سرپرست شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت منصوب شد؛

استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان در بهینه‌سازی مصرف سوخت

وزیر نفت در حکم انتصاب حسین آب‌نیکی به‌عنوان سرپرست شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت بر استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان در بهینه‌سازی مصرف سوخت تاکید کرد.
استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان در بهینه‌سازی مصرف سوخت
به گزارش زیست آنلاین، در حکم جواد اوجی خطاب به حسین آب‌نیکی آمده است، بنا به پیشنهاد مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجربیات ارزشمند جنابعالی به‌موجب این حکم به‌عنوان «سرپرست شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت» منصوب می‌شوید. امید است با اتکال به الطاف خداوند متعال موفق و مؤید باشید.

حسین آب‌نیکی دانش آموخته کارشناسی ارشد MBA از دانشگاه شریف و کارشناسی کامپیوتر از دانشگاه تهران است. از جمله سوابق اجرایی و حوزه فعالیت وی، حوزه تخصصی در مدیریت و تحول سازمان ها و نظام‌های کلان و هسته‌ای به ویژه فنی و غنی‌سازی، فعال در حوزه مشاوره مدیریت و سازمان و برنامه ریزی راهبردی، از مدیران ارشد سابق صنعت غنی سازی می‌باشد.

وی پیش از این در حوزه تخصصی در مدیریت و تحول سازمان ها و نظام های کلان و هسته ای به ویژه فنی و غنی سازی مشغول بوده است.

همچنین از سوابق آب‌نیکی می توان به فعالیت در حوزه مشاوره مدیریت و سازمان و برنامه ریزی راهبردی اشاره کرد. وی از مدیران ارشد سابق صنعت غنی سازی و رییس مرکز توسعه سازمان انرژی اتمی ایران بوده است.

آب‌نیکی که دانشمند هسته ای بوده و در عرصه فعالیت های دانش بنیان نیز حضور داشته می تواند از این تجربیات در زمینه بهینه سازی مصرف سوخت در کشور استفاده کند.

به گزارش ایرنا، شدت مصرف انرژی در کشور بسیار بالا است. سالانه معادل ۵۰۰ میلیون بشکه نفت خام با ارزش ۲۵ میلیارد دلار در کشور هدر می‌رود که ظرفیت  بهینه‌سازی ۵۰ درصد از آن در کشور وجود دارد.

یکی از مشکلات جدی در حوزه انرژی در سال‌های اخیر، تمرکز بیشتر روی عرضه به جای تقاضا بوده است. در ۲۰ سال اخیر که برنامه‌های توسعه‌ای بیشتر در کشور اجرا شده، تمام برنامه‌های توسعه‌ای به جای مدیریت تقاضا بر تولید و عرضه انرژی تمرکز داشته است.

این باعث شده ایران شدت مصرف انرژی بالایی در مقایسه با میانگین جهانی داشته باشد و این در حالی است که ایران اقلیم معتدلی دارد اما جزو ۱۰ کشور بالای مصرف‌کننده انرژی است.

این موضوع ظرفیت بالایی را در بهینه‌سازی ایجاد می‌کند. توپ این موضوع نیز در زمین دولت است و دولت بدون آنکه بخواهد با مردم عادی و ۸۰ میلیون جمعیت درگیر شود با اصلاح ساختاری که در چرخه تولید، توزیع و انتقال ایجاد می‌شود، و عمدتا اصلاح رابطه مالی با مصرف‌کنندگان کلان انرژی است می‌تواند بخش قابل توجهی از این ظرفیت را آزاد کند.

در این میان استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان می تواند راهگشا باشد و حسین آبنیکی با توجه به سابقه فعالیت در این زمینه بهینه سازی سوخت را سمت و سویی جدید خواهد داد.
https://zistonline.com/vdcjiheo.uqeitzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما