تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : 85887
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: مذاکرات ما در قالب قراردادهای واردات آب از کشورهای شمال شرق کشور، در بازه 100 میلیون متر مکعب تا یک میلیارد متر مکعب برای ورود به کشور است.
جزئیات مذاکرات وزارت نیرو برای واردات آب/تامین نیاز آب شمال شرق کشور از آمو دریا
به گزارش زیست آنلاین، محمد اعلایی ضمن اشاره به مسئله واردات آب از کشورهای همسایه گفت: مذاکرات بسیار خوبی در مسئله واردات آب با اولویت کشورهای شمال شرق کشور در جریان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با تشریح این مسئله که در حال حاضر مذاکرات با کشور تاجیکستان در جریان است، گفت: طرح‌هایی در مقیاس واردات آب از کشور همسایه مادامیکه تایید کلی مقامات در بالاترین سطح را نداشته باشد، قابل اجرا نیست.

*لزوم هماهنگی 5 کشور در مسئله واردات آب به ایران

وی ادامه داد: مطالعاتی در زمینه واردات آب از کشورهای شمال شرق کشور انجام شده و فاصله ما تا نزدیک‌ترین نقطه بهینه هم تعیین شده است اما پیگیری این موضوع به هماهنگی کامل بین 5 کشور در بالاترین سطح نیاز دارد.

اعلایی با اشاره به اینکه منبع آبی که قرار است به ایران انتقال پیدا کند میان 5 کشور مشترک است، گفت: منابع آبی مطالعه مرتبط با حوضه آبریز آمودریا است و باید در گام اول یک موافقت کلی میان کشورها برقرار شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ضمن ابراز امیدواری به روند مذاکرات مسئله واردات آب تاکید کرد: مذاکرات ما در قالب قراردادهای واردات آب از کشورهای شمال شرق کشور، در بازه 100 میلیون متر مکعب تا یک میلیارد متر مکعب برای ورود به کشور است.

به گزارش فارس، چندی پیش وزیر نیرو عنوان کرده بود، رئیس جمهور در اجلاس عشق‌آباد موضوع همکاری کشورهای منطقه در بخش آب را مورد توجه قرار داد و در این مدت تاکنون جلسات متعددی با مسئولان کشورهای ترکمنستان، افغانستان، ترکیه، عراق، ارمنستان و آذربایجان برگزار کردیم که اگر توافق و دستاوردی داشته باشد، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد./فارس
https://zistonline.com/vdcfecdc.w6dtcagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما