تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : 85690
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه قطعا با جا به جایی افراد مشکلات زیر ساختی مترو حل نخواهد شد، گفت: باید برای متروی تهران فکری اساسی کرد، امروز متروی تهران نیازمند اقدامات عاجل و ضربتی است که اورهال کردن قطارها در اولویت اقدامات عاجل برای مترو قرار دارد.
انبارهای متروی تهران خالی ازقطعات/شهر ارزان اداره نمی شود
انبارهای متروی تهران خالی ازقطعات/شهر ارزان اداره نمی شود
به گزارش زیست آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به موضوع آلودگی هوا اظهارکرد: حساسیت به این موضوع نشان دهنده عمق نگرانی اعضای شورای اسلامی شهر تهران نسبت به  پدیده آلودگی هواست که  هرسال با  این موضوع رو به رو هستیم ، اگر امروز  شهروندان وضعیت آلودگی هوای تهران و ترافیک پایتخت را مشاهده می‌کنند، نتیجه تفکرات غلطی است که مدیران قبلی شهر اجرا کردند.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر و با ادعای مدیران دوره گذشته که می‌خواهند شهر را ارزان اداره کنند ، موضوع نگهداشت در شهر به شدت آسیب دیده است، تصریح کرد: امروز با شبکه اتوبوسرانی ضعیف، عدم نوسازی خودروها و حتی عدم  تعمیر خودروها مواجه هستیم. متروی تهران که آثارش را در چند روز گذشته  دیدیم، نتیجه تفکرات غلط گذشته است.

رییس کمیسیون  عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با انتقاد از خالی شدن انبارهای قطعات یدکی در طول چند سال اخیر گفت: امروز به شدت نیازمند تامین قطعات هستیم، واگن‌های مترو به عمر فرسودگی خود رسیده و نیازمند اورهال قطارهای مترو هستیم و اگر شهردار تهران به فوریت در این زمینه اقدام نکند با مشکلاتی جدی تر در حمل و نقل شهروندان رو به رو خواهیم شد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نسبت به عملکرد و تصمیمات کارگروه اضطرار آلودگی هوا هم انتقاد کرد و گفت: در حالی که که موتور سیکلت ها بیش از  ۶ برابر یک خودرو یورو ۲ ، آلودگی تولید می کنند، معاینه فنی برایشان اجباری نیست و کارگروه آلودگی هوا همچنان روش های قدیمی خود در تصمیم گیری برای هوای تهران را در پیش گرفته است.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه یکبار برای همیشه باید مشکل آلودگی هوا را اساسی حل کنیم، گفت: موتورسیکلت های کاربراتوری ،خودرو های گازوئیلی، خودروهای فرسوده،  با ایجاد سولفور و واکنش شیمیایی و تبدیل شدن به ذرات معلق باعث آسیب به هوای شهر تهران می شوند، همچنین کمتر از ٥ درصد خودروهای فرسوده در سال های اخیر نوسازی و جایگزین شده و موتورسیکلت های برقی هم جایگزین موتورسیکلت های کاربراتوری نشدند.

تشکری هاشمی با اشاره به انتصاب مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو گفت: قطعا با جا به جایی افراد مشکلات زیر ساختی مترو حل نخواهد شد؛ بلکه باید برای متروی تهران فکری اساسی کرد، امروز متروی تهران نیازمند طرح آنی و فوری است و اورهال کردن قطارها در اولویت اقدامات عاجل برای مترو قرار دارد. متروی تهران نیازمند افراد متخصص است و انتظار داریم شهردار در انتصابات خود، موضوع تخصص و دانش را بیشتر مورد توجه قرار دهند و از شهردار می خواهیم در انتصابات خود حزب الهی و انقلابی بودن را لحاظ کند اما به تخصص و دانش نیز توجه کند./ایسنا
https://zistonline.com/vdchv-n6.23nmwdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما