تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : 85684
در حالی که در هفته های گذشته رهبران جهان در گلاسکو گرد آمدند تا چاره ای برای تغییرات اقلیم بیابند، شرکت های اروپایی به دنبال حل و فصل مشکلی اساسی هستند: اینکه چطور می توانند هزاران مایل خط لوله را در سراسر ایتالیا و اروپا احداث کنند تا هیدروژن را انتقال دهند.
غول های گازی اروپایی خطوط لوله هیدروژن راه اندازی می کنند
غول های گازی اروپایی خطوط لوله هیدروژن راه اندازی می کنند
به گزارش زیست آنلاین، از رویترز، مهندسان ایتالیایی به دنبال تامین آینده ای کم کربن، در تلاش برای نقل و انتقال هیدروژن با خط لوله هستند. اگر در دهه های آتی سوخت های فسیلی کنار گذاشته شود، شرکت های گاز طبیعی باید فکری به حال خطوط لوله گاز داشته باشند. آنها می خواهد این خطوط لوله را تبدیل کنند به خطوط لوله حمل هیدروژن انتشارات صفر.

با ادامه روند برنامه ریزی برای کنار گذاشتن صنایع نفت و گاز، از حفاران گرفته تا پالایشگران، تحت فشار هستند که تولید گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهند.

در کنار همه این مسائل شرکت های انرژی در رقابت با هم برای یافتن منابع جدید انرژی هستند و میلیاردها یورو در بازاری سرمایه گذاری می کنند آینده آن را پیش بینی نمی کنند.

پروژه تولید هیدروژن از طریق انرژی خورشیدی در صحرا با همکاری شرکت های بزرگ انرژی چون اناگاز اسپانیا (Enagas) و اوپن گرید اروپا (Open Grid Europe) آلمان در حال اجراست.

بعد از تولید این هیدروژن قرار است از طریق خط لوله ای به طول 198 هزار 500 کیلومتر برابر با 123 هزار 300 مایل به قلب اروپا منتقل شود.

این شرکت ها بر آن هستند که استحکامات هیدروژن اروپا (EHB) را راه اندازی کنند. بر اساس محاسبات آنها 69 درصد خطوط لوله فعلی اروپا می تواند تبدیل به خط لوله ای شود که هیدروژن را حمل کند اما در این راه به 81 میلیارد یورو، برابر با 94 میلیارد دلار هزینه نیاز است.

این پروژه یکی از صد پروژه بزرگ طراحی شده برای ایجاد یک اقتصاد هیدروژنی است که اتحادیه اروپا می گوید سرمایه گذاری برای آنها تا سال 2030 به 460 میلیارد یورو خواهد رسید.

در حال حاضر گاز طبیعی 28 درصد سبد انرژی این اتحادیه را از آن خود کرده است و یک سوم این گاز از روسیه تامین می شود./انرژی امروز
https://zistonline.com/vdcayina.49nma15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما