تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب : 85683
فیلیپینی‌ها به دنبال تامین مالی هفت پروژه از سوی صندوق محیط زیست سازمان ملل متحد هستند برای مقابله با اثرات فاجعه بار تغییرات اقلیم. اما از سال 2016 تنها یک پروژه از سوی این صندوق تامین مالی شده چون 17.3 میلیارد دلار فقدان سرمایه گذاری وجود دارد.
کشورهای فقیر در تلاش برای جذب پشتوانه های اقلیمی سازمان ملل
به گزارش زیست آنلاین، از رویترز، مارک جوون، از وزارت دارایی فیلیپین می گوید کاغذبازی اداری و فقدان اطلاعات مورد نیاز باعث شده است که صندوق اقلیم سبز سازمان ملل متحد GCF (U.N. Green Climate Fund) در تامین مالی پروژه هایی که برای مقابله با تغییرات اقلیم در کشورهای در معرض توفندها، گردبادها، خشکسالی ها و افزایش سطح آب دریاها هستند ناکام بماند.

برای کشوری که مثلا با مشکل سیل مواجه شده است چهار سال طول می کشد تا از این منابع مالی بهره مند شود. جوون می گوید «شهری که برای نجات از مشکل سیلاب درخواست کمک کرده است تا رسیدن کمک زیر سیل غرق می شود».

GCF کمک هایی را برای کشورهایی در نظر می گیرد که بتوانند انتشارات خود را کاهش دهند و خود را با یک جهان گرم تر سازگارتر کنند، و می گوید که مثلا به فلیپین کمک می کند تا دانش لازم برای رو به رو شدن با این چالش ها را به دست آورد، اما همین کشور با چالش دستیابی به مجوزها و اینکه در مانیل چه کسی مسئول خرج و دخل این کمک های مالی است مواجه است.

فیلیپین تنها کشوری نیست که با این مشکل مواجه است. دولت و مقامات ادارات توسعه ای در هفت کشور جهان به رویترز گفته اند که دسترسی به منابع مالی GCF مشکل است. اما این کشورها برای جلوگیری از خدشه وارد شدن به رابطه خود با سازمان ملل نخواستند از آنها نامی برده شود.

تلاش ها برای مطابقت با سیاست های GCF برای تسهیل دسترسی به منابع مالی این صندوق تنش های بسیاری بین کشورهای فقیر و ثروتمند در باره چگونگی مواجهه انها با تغییرات اقلیم به وجود آورده است.

از سویی بنا به گفته ویکتور ویانس، از اعضای صندوق، رقابت ها در سطح ملی نیز بر سر سیاست های نامرتبط با اقلیم گاه به عقیم ماندن این اقدامات منجر می شود. او می گوید ما اجازه داده این مسئله به شدت سیاسی شود.

کمک به کشورهای در حال توسعه برای دریافت کمک های مالی برای مقابله با تغییرات اقلیم یکی از موضوعات اساسی مطرح شده در اجلاس COP26 در گلاسکو بود، اما منابع مالی که تامین شده است برای این کمک ها حتی به 1.3 تریلیون دلار نرسیده در حالی که کشورهای در حال توسعه معتقد هستند برای انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از تغییرات اقلیم هر ساله به این مقدار منابع تا سال 2030 نیاز دارند./انرژی امروز
https://zistonline.com/vdcjtmeo.uqeiozsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما