تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 85680
معاونت مطالعات زیربنایی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی پیشنهادهای سیاستی و اجرایی به دولت سیزدهم در حوزه محیط زیست پرداخت.
پیشنهادهای سیاستی و اجرایی به دولت سیزدهم در حوزه محیط زیست
پیشنهادهای سیاستی و اجرایی به دولت سیزدهم در حوزه محیط زیست
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، در این گزارش بیان شده: کشور ایران در حوزه محیط زیست با چالش های متعددی نظیر تعدد قوانین و مقررات زیست محیطی، عدم وجود ضمانت اجرایی قوی و محکم، عدم تناسب اعتبارات با وظایف در برنامه های توسعه، عدم تناسب جرائم با خسارات وارده بر محیط زیست و عدم تعیین دقیق ارزش های اقتصادی و اجتماعی عوامل زیست محیطی روبه رو است.

شاید بتوان این وضعیت را به نگاه مدیران و حکمرانان به مقوله محیط زیست طی دهه های اخیر، به عنوان مسئله ای حاشیه ای و فرعی نسبت داد. باید توجه داشت که نجات محیط زیست پیش از آنکه به بودجه و منابع انسانی نیاز داشته باشد، به برنامه و عزم ملی و نگاه و رویکرد تحول خواهانه نیاز دارد.

در بخش دیگری از این گزارش ذکر شده: هدف اصلی در این حوزه حفظ محیط زیست و توان اکوسیستم کشور با لحاظ چارچوب ها، محدودیت ها و اهداف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در سطح ملی است. در گزارش حاضر ابتدا چهار راهبرد اصلی در حوزه محیط زیست به دولت سیزدهم پیشنهاد شده و سپس چالش ها و موانع و راهکارها به تفکیک در هر بخش ارائه شده است. در پایان نیز راهکارهای اولویت دار در حوزه محیط زیست و همچنین دستگاه اجرایی متولی آن پیشنهاد شده است.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.
https://zistonline.com/vdcgz397.ak9n74prra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما